Leon Cup Racer má velmi agresivní design a od pohledu je jasné, že do běžného provozu se nehodí. Minimální světlá výška spolu s mohutnými spoilery okolo celého auta jasně ukazují, že s tímto autem se bude jezdit jen na okruzích. I když pro mnoho tunerů by takto vypadající auto bylo na srazech to pravé. Ale na cestu by minimálně v případě tuzemských cest museli použít podvalník.
Povedený design zaujme extrémně širokými blatníky a mohutným zadním křídlem. Povedl se i lak, který kombinuje odstíny šedé barvy se sytě oranžovými detaily. Velká osmnáctipalcová kola vyplňují výřezy v blatnících téměř do posledního centimetru. Pro okruhový speciál si Seat vybral usedlejší pětidveřovou verzi auta a nikoliv sportovnější třídveřovou. To je však dnes u okruhových závodních aut standard.
Novinka má existovat v několika variantách. Pro závody WTCC se kvůli homologaci plánuje verze s motorem o objemu 1,6 litru. Předvedený model je však určen pro různé pohárové závody a v jeho případě tepe pod kapotou známý dvoulitrový motor TSI, který je naladěný na 243 kW (330 koní) a s točivým momentem 350 Nm.
Poháněna jsou přední kola a na výběr bude ze dvou variant převodovek. V levnější variantě bude mít auto šestistupňové DSG s pádly pod volantem. Dražší verze pro vytrvalostní závody bude mít sekvenční převodovku a mechanickou uzávěrku diferenciálu.
Auto bude pro zájemce k dispozici s přelomem roku, takže bude připraveno k nasazení do závodů na příští sezonu. Výrobce stanovil i předběžné ceny.
Základní verze s DSG převodovkou bude stát přibližně 70 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 1,8 milionu korun, ale bez DPH. S ní to je už 2,18 milionu korun. Dražší varianta se sekvenční převodovkou a uzávěrem diferenciálu bude stát necelých 2,5 milionu korun bez daně, respektive přes tři miliony s daní.
Civilní Leon je zatím k dispozici v nejsilnější variantě s motorem 1,8 TSI a s výkonem 132 kW. Očekávaná verze Cupra s výkonem okolo 190 kW přijde na trh později. Pro porovnání cen: Leon FR se současným nejsilnějším motorem stojí v základní výbavě 485 tisíc korun. Dodejme však, že je to akční cena.
Pro závodníky s menším rozpočtem má Seat v nabídce okruhovou Ibizu Trophy. Ta letos jezdí vlastní značkový pohár v Itálii a ve Španělsku. Ibiza Trophy má pro sezónu 2013 motor o objemu 1,4 litru s turbodmychadlem s výkonem 147 kW, který pohání přes sedmistupňové DSG přední nápravu. Okruhová Ibiza je výrazně levnější než chystaný Leon Cup Racer. V základní variantě za ni výrobce žádá 31 tisíc eur, což je v přepočtu asi 790 tisíc korun. Ale opět bez daně, s daní to je už 955 tisíc korun.