Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu

Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu | foto: BYD

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

  • 13
Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit podniku Michael Shu na konferenci o budoucnosti automobilového trhu pořádané listem Financial Times v Londýně. Dodal, že BYD se do roku 2030 hodlá stát vedoucím výrobcem elektromobilů v Evropě.

Shu rovněž oznámil, že automobilka BYD uvede na evropský trh levný elektromobil založený na jejím čínském modelu Seagull, který by se měl prodávat za méně než 20 000 eur (zhruba půl milionu Kč). Seagull se v Číně prodává za méně než 10 000 eur (zhruba 250 000 Kč).

Elektromobily jsou v průměru asi o 30 procent dražší než srovnatelné modely se spalovacími motory, což podkopává poptávku po autech s elektrickým pohonem. Tradiční evropské automobilky proto nyní usilovně pracují na vývoji cenově dostupnějších modelů elektromobilů, píše agentura Reuters.

Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu

Společnost BYD koncem loňského roku oznámila, že postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní vozy. Dodala, že továrna ve městě Szeged (Segedín) by měla vytvořit tisíce nových pracovních míst. BYD již v Maďarsku provozuje továrnu ve městě Komárom u slovenských hranic, která vyrábí autobusy s elektrickým pohonem.

Kde bude budovat novou, druou evropskou fabriku má podle informací magazínu Quattroruote BYD rozhodnout a oznámit v roce 2025.

Čínská automobilka BYD postaví svou první evropskou továrnu v Maďarsku

Pro evropské automobilky, například německý koncern Volkswagen, znamená nová továrna BYD v Maďarsku vyhlídku na dalšího silného konkurenta na evropském trhu s elektromobily.

Maďarsko se za vlády premiéra Viktora Orbána stalo pro Čínu důležitým obchodním a investičním partnerem. To podle agentury Reuters kontrastuje se vztahy některých jiných členských zemí Evropské unie k Číně.

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

Shu podle listu Financial Times potvrdil, že nová továrna v Maďarsku bude vyrábět elektromobily a hybridní vozy umožňující dobíjení baterie z elektrické sítě. „Máme špičkové technologie a velmi silný plán rozvoje,“ prohlásil. „Věříme, že do roku 2030 bychom mohli zaujmout vedoucí postavení (na evropském trhu s elektromobily),“ dodal.

„BYD je jediným výrobcem na světě, který sám zajišťuje jak vývoj i výrobu akumulátorů a veškeré elektroniky, tak i celých automobilů,“ upozorňuje magazín Autoweek.

Prohra na domácím hřišti. VW přenechá partnerství Eura v Německu Číňanům

„Jsme společnost orientovaná na technologie a inovace. Před 24 lety jsme začali podnikat v technologii akumulátorů, takže jsme vysoce profesionální v jejich produkci. Dodáváme přes 5 milionů vozidel po celém světě a tento počet se chystáme dále zvýšit. Před rokem jsme přišli do Evropy a během 18 měsíců jsme uvedli naši značku na hlavní trhy. Nyní jsme v 19 evropských zemích s pěti modely. To je pro novou značku historická rychlost,“ naparoval se Michael Shu na autosalonu v Ženevě koncem letošního února. „I když povědomí o naší značce je v Evropě stále v počátcích, trend je velmi dobrý. Chceme získat víc zákazníků, aby mohli využívat výhody elektrické mobility. Naší ambicí je přesvědčit víc lidí, aby se připojili k využívání technologií BYD.“

„Minimálně po dobu pěti let vidíme, že trh s elektromobily rychle roste o 30 nebo dokonce 50 % každý rok,“ řekl Shu. „V Evropě jsme stále velmi malí, ale máme velký potenciál.“

Lokalizace

„Na lokalizaci produkce pracuje každý v automobilovém průmyslu. Začínáme s importem, ale od počátku jsme plánovali, že bychom měli investovat do výrobního závodu v EU. O tom nebylo pochyb. Na začátku jsme spustili program pro výběr umístění,“ uvedl Michael Shu pro Autoweek. „Naším cílem je spustit výrobu v Maďarsku do konce příštího roku. Musíme být rychlí.“

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

Prvním BYDem vyráběným v Evropě bude podle všeho model Dolphin. „Od jeho uvedení na trh v Číně jsme za 24 měsíců zákazníkům dodali přes 500 tisíc vozů. To pomáhá k tomu, aby se stal celosvětově nejprodávanějším modelem v tomto segmentu elektromobilů,“ uvedl Shu pro magazín Autoweek. „Nyní BYD přináší Dolphin do Evropy. Věříme, že zde bude úspěšný nejen jako produkt, ale také jako reprezentant značky. Proto pro Evropu doznal mnoha vylepšení. Ta byla založena na zpětné vazbě od médií i od zákazníků. Součástí strategie BYD je vždy lokalizace, v tom se lišíme od některých konkurentů. ...A také připravujeme produkci Dolphinu v Evropě. Proto věříme, že Dolphin může urychlit elektrifikaci mobility v Evropě.“

V maďarské továrně plánuje BYD vyrábět více modelů. „Všechny modely určené pro Evropu budeme vyrábět v této továrně. Rozhodně mezi nimi bude Dolphin, ale budou to ještě další tři. Nabídneme i některé z velkých vozů s plug-in hybridním pohonem.“

,

Elektromobil