Koncept Gen.Travel má poskytnozt realistický výhled na mobilitu v příštím desetiletí v podání koncernu Volkswagen. | foto: Volkswagen

ANALÝZA: VW důrazně mění plány. Přemýšlí, jak postavit lidový elektromobil

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Norma Euro 7 neuvěřitelně prodraží segment malých vozů. Auta poháněná spalovacími motory formátu Škody Fabie a menší nedostanou cenově únosné pokračování, naznačil v rozhovoru pro magazín Focus šéf značky Volkswagen a do loňského léta předseda představenstva Škody Thomas Schäfer. Německý koncern se snaží najít levné řešení, zatím ho však nemá. A nevyřeší to ani čínské automobilky.

Zatím jediným řešením, které umí Schäfer nabídnout – stejně jako ostatní v autoprůmyslu –, jsou ojetiny. „V odhadech Evropské komise je řeč o zvýšení ceny o 200 až 300 eur, ale to je nesmysl. Celkové zdražení bude mnohem vyšší. A nejde jen o emise, ale i o kybernetickou bezpečnost. Celý balíček Euro 7 zvedne cenu malých vozů na mnohem vyšší úroveň,“ prohlásil Schäfer, který dlouhodobě mluví o zdražení až o 122 000 Kč.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
, , pro iDNES.cz

Elektromobil