Studie původně vznikla v německy mluvících zemích a její DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko) verzi prezentovali na loňské konferenci zástupci realizátora a berlínské agentury eyesquare. Ta ve spolupráci s výzkumnými odděleními členů AKTV zpracovává i českou verzi studie tak, aby byly výsledky vzájemně porovnatelné. Ukáže například, jak je identická reklama vnímaná v televizi, BVOD, na YouTube a Facebooku.
„Televizní reklama je v dnešní době stále častěji opředena různými mýty a předsudky a nezřídka bývá její přínos porovnáván s videoreklamou v online prostředí a sociálních sítích. Studie Track the Success přináší odpovědi, jak je to s pozorností a vnímáním videoreklamy v různých prostředích,“ uvedl prezident AKTV a generální ředitel TV Nova Jan Vlček.
„Testování probíhá na českých reklamách, s českých obsahem, v reálných domácnostech na jejich vlastním zařízení. Je to velmi sofistikovaný výzkum, který dá reklamním zadavatelům průkazné odpovědi,“ doplnil.
Téma pozornosti na konferenci uvede Matt Hill, ředitel výzkumu a plánování britského Thinkboxu. Jeho prezentace „Attention in Context“ ukáže, proč je pozornost v reklamě tak důležitá, jak ji přilákat, udržet a v neposlední řadě také jak ji změřit.
Asociace komerčních televizí slaví pět let a spustila nový web |
Závěrečnou řečnicí bude ekonomka, porotkyně IPA a WARC Effectiveness Awards a sloupkařka WARC a Marketing Week Grace Kite. Její specializací je efektivita marketingu a ve své prezentaci představí přínosy televizní reklamy pro online značky, jejichž přítomnost na televizních obrazovkách každoročně stoupá.
Konference se i letos bude konat v době oslav Světového dne televize, který každoročně připadá na 21. listopadu. Jednotlivé ročníky konferencí jsou věnovány unikátním vlastnostem televizního mediatypu, v uplynulých letech se tak propagovaly například její důvěryhodnost, kvalita, rozmanitost nebo prospěšnost. Letošním tématem pak bude pozornost.
Konference se bude konat pod záštitou nově vytvořené značky ScreenVoice TALKS. Ta nově zastřešuje konferenční aktivity AKTV a dále rozvíjí brand ScreenVoice, který marketérům, reklamním agenturám a zadavatelům přináší pravidelnou inspiraci ze světa (nejen) televize, televizní reklamy a total videa.
Zakládajícími členy Asociace komerčních televizí (AKTV) jsou televize Nova, Prima a Óčko.