Z interních zpráv čtyř ruských aerolinií vychází, že své piloty požádaly o „větší šetrnost“ při brzdění a popojíždění s letadlem na zemi.
Letecká společnost S7 piloty instruovala, aby používali zpětný tah motoru a vyhnuli se režimu automatického brzdění, pokud mají k dispozici dost dlouhou přistávací dráhu. Piloti také nemají ostře brzdit s cílem dostat se rychle z ranveje, a uvolnit tak místo dalším letounům.
„Věnujte velkou pozornost úspoře zdrojů letadla,“ nakázaly pak podle listu The Telegraph pilotům aerolinky Ural Airlines, Rossiya a Pobeda. Řízení letového provozu v souvislosti s tím obdrželo pokyn, aby nabídlo letadlům delší sloty pro přistání a poskytovalo jim dost času na opuštění ranveje.
Západ zabavil ruským aerolinkám 80 letadel. Na nebe se vracejí iljušiny |
Největší ruská letecká společnost Aeroflot sice písemné nařízení nevydala, telegramový kanál Aviatorshina nicméně citoval jejího pilota, jenž uvedl, že také jim vedení nařídilo, aby brzdy raději šetřili.
Podle viceprezidenta ruského odborového svazu posádek letadel Olega Prichodka není třeba se kvůli těmto doporučením jakkoli obávat.
„Brzdy nemusíte použít vůbec“
„Žádným způsobem to neohrožuje bezpečnost. Pokud je dráha dlouhá, nemusíte brzdy použít vůbec. Letadlo se zastaví na konci dráhy kvůli vzduchovým brzdám, zpětnému tahu motoru a dalším věcem,“ uvedl. „Jde o racionální využívání zdrojů,“ dodal.
Kreml nalije 770 miliard rublů do rozvoje vlastního leteckého průmyslu |
Ruské letecké společnosti se potýkají s nedostatkem náhradních dílů od chvíle, kdy západní země uvalily na Rusko sankce za jeho invazi na Ukrajinu. Místní média odhadují, že domácí aerolinky nebudou mít do konce léta jinou možnost, než rozebrat některá letadla, aby získaly náhradní díly pro jiná.
Místopředseda ruské vlády odpovědný za civilní letectví Jurij Borisov nedávno připustil, že nedostatek náhradních dílů může představovat problém. Uvedl však, že stávající počet proudových letadel zahraniční výroby vydrží asi pět let bez náhradních dílů, než bude flotila vyčerpána.
Ruská vláda v červnu oznámila, že hodlá do svého leteckého průmyslu investovat 770 miliard rublů (337 miliard korun) s cílem do roku 2030 zvýšit podíl letadel domácí výroby ve flotile ruských leteckých společností na 81 procent. V Rusku se zatím sériově vyrábí jen letadlo pro regionální spoje Suchoj Superjet. Značná část jeho komponentů se však dovážela.