Jako vítězka finále soutěže Mastrechef Česko 2021 byla vyhlášena Besky.

Jako vítězka finále soutěže Mastrechef Česko 2021 byla vyhlášena Besky. | foto: TV Nova

Nova upevnila pozici na trhu, diváky lákaly reality show i seriály

  • 6
Skupina Nova ve druhé polovině roku 2021 obsadila první místo v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15–54 v prime time s 36,46 % i v celodenním vysílání s 33,48 %, oznámila komerční stanice v tiskové zprávě. Podzimní schéma Novy patřilo stálicím, ale i novinkám jako Souboj na talíři, Na lovu či Pan profesor.

V celodenním vysílání dosáhly stanice skupiny Nova ve druhém pololetí v cílové skupině 4+ průměrného reache, tedy průměrný počet diváků, kteří alespoň tři minuty kontinuálně sledovali dané stanice, 4,309 milionu diváků denně.

„Máme radost, že celé podzimní schéma TV Nova sklidilo u diváků velký úspěch, a to nejen nové sezony již zavedených formátů, jako je například Ulice, ale i naše nové pořady a seriály. Pozornost si získaly také malé kanály, kde jsme rozšířili nabídku o stanici Nova Lady, zaměřenou svým programem na dámské publikum, a dvě nové sportovní stanice Nova Sport 3 a Nova Sport 4. Oblibu u našich diváků si udržujeme i díky důvěryhodnému zpravodajství a publicistice. Věříme, že se nám i v budoucnosti podaří přinášet vše, co od nejsledovanější televizní skupiny diváci očekávají,“ slíbila programová ředitelka Novy Silvia Majeská.

Hlavní stanice Novy v prime time dosáhla na 25,39% podíl na sledovanosti v kategorii diváků 15-54. Celkový výsledek sledovanosti tematických stanic skupiny Nova ve druhé polovině roku 2021 v prime time dosáhl na 11,07 % share v hlavní cílové skupině 15-54. V celodenním porovnání byl podíl na sledovanosti tematických stanic ve stejné cílové skupině 12,28 %.

Z tematických stanic se v druhém pololetí uplynulého roku nejlépe dařilo stanici Nova Cinema, která měla v celém dni v cílové skupině 15-54 5,63% podíl na sledovanosti.

Finále MasterChefa přilákalo přes milion diváků

Diváci se na podzim bavili u kulinářské show MasterChef Česko, kterou po 26 večerů sledovalo v průměru 30,47 % diváků mezi 15 a 54 lety. Nejvyšší podíl na sledovanosti byl mezi mladými ženami (15 až 24 let), a to 52,58 %. Na podzim vyvrcholila i kuchařská show Souboj na talíři, kterou po 13 večerů sledovalo v průměru 33,00 % diváků v kategorii 15-54. 

Nový seriál Pan profesor s Vojtou Dykem a Beátou Kaňokovou po 14 večerů sledovalo v průměru 28,58 % diváků v cílové skupině 15-54. V podzimním programu si utvrdil pozici i kriminální seriál Specialisté, který pravidelně v pondělí oslovil 23,08 % diváků v kategorii 15-54, což podle Novy představuje 1,142 milionů diváků v širší cílové skupině 4+.

Divácky úspěšná byla i reality show Love Island, na stanici Nova v prime time oslovila 21,90 % diváků v kategorii 15-54. Fanoušci reality show se dočkali i prémiových dílů pořadu Malé lásky, který zaznamenal 24,77 % podíl na sledovanosti v cílové skupině 15-54, tak nových dílů Výměny manželek, která ve druhé polovině roku dosáhla na 24,72 % share ve stejné kategorii diváků.

Podzim na Nově vyvrcholil finálem SuperStar, úspěch měly i Ulice a Na lovu

Televizní podvečery patřily vědomostní soutěži Na lovu. Pořad, plný záludných otázek a vtipů moderátora Ondřeje Sokola, si držel průměrnou sledovanost za celých 89 odvysílaných dílů, 28,28 % diváků v cílové skupině 15-54.

Podzimní sezona novácké stálice seriálu Ulice přilákala od startu v polovině srpna pravidelně k obrazovkám přes milion diváků v cílové skupině 4+, průměrný podíl na sledovanosti v cílové skupině 15-54 činil 32,69 %.

Z pravidelných pořadů nejvíce diváků podle Novy k televizním obrazovkám přitahovaly Televizní noviny, které dosáhly v podzimní sezoně podíl na sledovanosti 36,52 % diváků v cílové skupině 15-54. V kategorii 4+  je sledovalo průměrně 1,206 milionu diváků. Ve druhé polovině roku 2021 hlavní zpravodajská relace v cílové skupině 4+ dosáhla reache (tedy počet diváků, kteří alespoň tři minuty kontinuálně sledovali daný pořad) 7,776 milionu diváků.


Video