Tlumiče | foto: Archiv, Měsíčník Speed

Stejná konstrukce, jiný výsledek. V čem jsou tlumiče dnešních aut lepší?

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Svět aut v posledních deseti patnácti letech prochází překotným vývojem, nejrůznější vylepšení se týkají všech myslitelných oblastí. Největší pokrok nastal na poli podvozků, konkrétně pak v oblasti tlumičů. V čem přesně tkví kouzlo jízdních vlastností dnešních aut, to jsme probírali s expertem na tlumiče Ondřejem Kolbem.

V automobilovém prostředí se intenzivně pohybuji přes 20 let a za tu dobu mi prošla rukama spousta aut. Pamatuji doby, kdy 16” kola byla považována za velká, runflat bylo neznámé slovo a správné sportovní auto muselo mít podvozek tvrdý jako skála. Leccos se od té doby změnilo a mě nepřestává fascinovat, jak jsou podvozky dnešních rychlých aut krásně poddajné, kopírují povrch silnice, ale přitom netrpíte žádným natřásáním a diskomfortem. Například takový Golf GTI nebo Octavia RS na 18” kolech z pohledu podvozku fungují moc dobře a vlastně se jedná o docela obyčejná auta. Ve světě motorsportu je tento pokrok ještě markantnější – v 90. letech auta po doskoku za horizontem odskakovala, dnes jen vyvěsí kola, případně po dopadu prostě dosednou a ani se nehnou. Fascinující!

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se