- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tlumiče | foto: Archiv, Měsíčník Speed
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
V automobilovém prostředí se intenzivně pohybuji přes 20 let a za tu dobu mi prošla rukama spousta aut. Pamatuji doby, kdy 16” kola byla považována za velká, runflat bylo neznámé slovo a správné sportovní auto muselo mít podvozek tvrdý jako skála. Leccos se od té doby změnilo a mě nepřestává fascinovat, jak jsou podvozky dnešních rychlých aut krásně poddajné, kopírují povrch silnice, ale přitom netrpíte žádným natřásáním a diskomfortem. Například takový Golf GTI nebo Octavia RS na 18” kolech z pohledu podvozku fungují moc dobře a vlastně se jedná o docela obyčejná auta. Ve světě motorsportu je tento pokrok ještě markantnější – v 90. letech auta po doskoku za horizontem odskakovala, dnes jen vyvěsí kola, případně po dopadu prostě dosednou a ani se nehnou. Fascinující!
Připojte se ještě dnes a získejte: