ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Navzdory poklesu na trhu: Distributoři tisku navýšili minulý rok zisky

  • 0
Pokles na trhu poznamenal výnosy firem z distribuce tištěných titulů, přesto většinou končily v zisku. Například společnosti PNS, lídrovi na trhu distribuce tištěných periodik, pomohla akvizice Mediaservisu, uvádí server MediaGuru.

PNS loni dosáhla konsolidovaného zisku před zdaněním ve výši 46,5 milionu korun, přičemž na původní skupinu připadá zisk 37,1 milionů a na společnost Mediaservis, kterou PNS loni koupila, 9,4 milionu. Zisk původní PNS se oproti roku 2017 zvýšil loni o 4,6 milionu Kč. Celkové výnosy PNS se loni zvýšily o 346 milionů oproti roku předešlému. Nárůst je způsoben zejména akvizicí společnosti Mediaservis a zahájením projektu distribuce předplatného deníků, vysvětluje MediaGuru. Naopak u činnosti původní skupiny PNS pokračoval pokles způsobený zejména poklesem na trhu tisku.

„Společnost pokračovala v opatřeních zvyšujících efektivitu a rozvíjela nové zdroje příjmu. Přes veškeré úsilí se však v plné míře nepodařilo kompenzovat řadu negativních vlivů, zejména pak vývoj na trhu práce a na trhu s tiskem,“ cituje server z výroční zprávy PNS za loňský rok.

PNS ve výroční zprávě dále uvádí, že rok 2018 poznamenala nová služba doručování předplacených novin. Start této služby provázely problémy především kvůli nedostatku doručovatelů, řešení kritické situace ovlivnilo celé první čtvrtletí 2018. PNS loni také získala do distribuce tituly dřívější firmy CN Invest a začala distribuovat na výdejní místa bezplatné tituly 5plus2 a Metro.

Konkurenční Mediaprint & Kapa Pressegrosso (MPK), kterou vlastní vydavatelé časopisů, dosáhla loni výnosů ve výši 743 milionů korun a firma se udržela v mírné zisku. „Společnost dosáhla v roce 2018 kladného výsledku hospodaření, nadále optimalizovala náklady a pokračovala v poskytování nových služeb a v distribuci dalšího sortimentu na stávající odběratelské síti,“ cituje MediaGuru z výroční zprávy MPK za loňský rok.

Server připomíná, že novým společníkem firmy se loni stala skupina MAFRA, když převzala aktivity společnosti Bauer Media Praha, která měla v MPK historicky podíl. MAFRA je tak spoluvlastníkem obou klíčových distributorů.


Video