Sony zveřejnilo výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku, které potvrzují dlouhodobý trend. Jestliže ještě v druhém čtvrtletí loňského roku prodalo 3,4 milionu smartphonů, tak v letošním to byly jen dva miliony přístrojů.
Sony má vylepšeného „drobečka“. Displej ctí současné trendy |
Tolik smartphonů prodají dnešní giganti jako je Samsung či Apple prakticky za den. Za druhé čtvrtletí se příjmy japonského výrobce propadly o 27 procent na 1,18 miliardy dolarů.
Sony se nedaří především na domácím japonském trhu a v Evropě. Jinde si své pozice zatím drží. Ovšem zmíněné trhy, kde je Sony neúspěšné, jsou pro tradiční japonskou značku klíčové a přinutilo to vedení firmy změnit plány.
Původně Sony letos plánovalo prodat 10 milionů smartphonů a mít příjem 5,74 miliardy dolarů. Nyní plánuje prodat za celý rok devět milionů smartphonů, z nichž očekává obrat 5,47 miliardy dolarů.
Sony už několikrát deklarovalo, že trh se smartphony opouštět nehodlá. Strategií je osekat náklady na minimum a čekat na příchod nových sítí páté generace. Od těch si Sony hodně slibuje a prakticky jen kvůli nim v byznysu se smartphony pokračuje.
Sony je mimo výrobu samotných smartphonů významným producentem jednotlivých komponentů pro chytré telefony. Zejména jeho fotomoduly používá celá řada výrobců. Jedním z důležitých odběratelů je Apple, komponenty fotoaparátů odebírá například i nově druhý největší výrobce smartphonů na světě Huawei.