Švédská hudební služba Spotify v pondělí ohlásila, že ji měsíčně využívá 100 milionů uživatelů. Necelá třetina z nich přitom využívá některou z placených verzí přístupu ke službě, zbytku stačí poslech přerušovaný reklamními sděleními. Jen pro srovnání, konkurenční Apple Music má asi 13 milionů platících uživatelů, přičemž provoz zahájila teprve loni.
I přes to společnost stále nevydělává, i když jí rostou příjmy o desítky procent. Jednak zhruba 80 procent příjmů posílá nahrávacím společnostem a umělcům (ti ji však kritizují za nízké ceny) a pak také hodně investuje do expanze. Pro Spotify je to v podstatě nutnost, protože čelí stále větší konkurence v podobě Google Music, YouTube, Deezer, Tidal či nově se rozbíhajícímu Amazon Prime Music, který se navíc chystá výrazně rozrůst.
Jak uvádí agentura Reuters, hospodaření firmy skončilo loni v provozní ztrátě 184,5 milionů eur (cca 5 mld. korun), což je větší ztráta než v roce 2014, kdy to bylo 165,1 milionů eur (asi 4,4 mld. Kč).
Více z rubriky Krátké zprávy ZDE.