Úplně nové BMW X5 bude i s pohonem zadních kol

  • 20
Mnichovská automobilka má připravenou novou generaci X5. Velké SUV, které je jedním z nejprodávanějších modelů značky na českém trhu, se představí na autosalonu ve Frankfurtu v půlce září. Poprvé v historii dostane čtyřválec a pohon jen zadních kol.

BMW X5 je jedním z nejpopulárnějších "plnotučných" SUV. Po 1,3 milionech prodaných kusech už se představuje ve třetí generaci. Má být úspornější, pohodlnější, praktičtější, bezpečnější a luxusnější než předchůdci. A přináší pro X5 několik úplných novinek.

Může být i sedmimístné

Proporcemi i rozměry hodně připomíná předchůdkyni, pod plechy karoserie je však všechno nové. Na délku narostla X5 o dva centimetry (nově 488 cm, šířka 194, výška 176 a rozvor 293 cm), uvnitř se hlavně o třicet litrů nafoukl kufr (nově 650 až 1 870 litrů), ve kterém mohou být dvě místa navíc. Sedadla v druhé řadě mohou být za příplatek polohovatelná, pro větší komfort posádky. 

Na výběr bude ze čtyř verzí podvozku. Kromě základního s ocelovými pružinami ještě tři verze adaptivního vzduchového s různým zaměřením (od komfortního po sportovnější).

Samozřejmostí je plná polní bezpečnostních a komfortních udělátek: hlídání vyjetí z pruhů, hlídač mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, head-up displej, systém automatického brzdění, infrakamera pro noční vidění s detekcí chodců...

Zadokolka

Poprvé v historii bude X5 k mání ve verzi se čtyřválcem a také poprvé s pohonem pouze zadních kol. Startovací, na co nejnižší spotřebu zaměřená verze ponese označení Sdrive25d a bude mít výkone 218 koní. Dorazí však až příští rok.

Jen pro upřesnění dodejme, že BMW chystalo X5 s pohonem zadních kol už v její první generaci. Taková verze ovšem neměla být určena pro úspornou jízdu, ale hlavně pro nadšence, kteří by chtěli jezdit s obrovitou "krabicí" dravě, jak se na BMW sluší. Vznikl však jen prototyp, který nakonec vedení značky uložilo k ledu.

BMW X5

 

Hlavní role v nové generaci X5 by však měly hrát provedení s pohonem všech kol xDrive a šestiválcové motory. Naftu pije xDrive40d (313 k), xDrive30d TwinPower Turbo (258 k) a M50d (381 k).

Benzinové verze jsou xDrive35i (306 k) a divoká osmiválcová čtyřistapadesátikoňová xDrive50i, která se rozjede z nuly na stovku za pět sekund. Pracuje se samozřejmě i na verzi X5 M. Pro všechny verze je standardem osmistupňový automat.

Nová X5 se bude vyrábět v americké fabrice BMW ve Spartanburgu. Na český trh dorazí pravděpodobně až na přelomu roku.