Jenže když v roce 2011 ukončil kariéru, vrhl se na offroadové závody a loni poprvé vyzkoušel Dakar (skončil 37.). Letos snil o první dvacítce a nakonec je 15. mezi auty, což je pro muže, který se závodění věnuje teprve druhým rokem, výtečný výsledek.
"Má v sobě pořád kázeň a disciplínu sportovce, díky kterým se dokáže soustředit, a tudíž umí podat výkon. Určitě na sobě bude dál pracovat, a když se dostane k výborné technice, tak může být jednou jako Luc Alphand - taky lyžař, který Dakar dokonce vyhrál," prorokuje Miroslav Zapletal, Malyszův parťák.
A chlapík, který před třemi lety dojel na Dakaru v autech sedmý! Cesty je k sobě svedly před loňským Dakarem, kdy slavný Polák narychlo sháněl vůz, s nímž by dakarské dobrodružství zvládl. Zapletal mu tehdy nabídl své mitsubishi a také asistenční kamion, který sám řídil, kdyby skokana při závodě potkaly trable.
Spolupráce fungovala, a tak po celý loňský rok zůstal Malysz součástí Zapletalova týmu Offroad a závodil v dalším jeho voze. "Měl výborné výsledky. Podařilo se mu vyhrát polský šampionát, a jelikož se některé závody kryly, tak je i českým mistrem," říká Zapletal. "Je to prostě náš klient, který si u nás platí servis," popisuje.
Malysz pak se stejným vozem hodlal odjet i letošní Dakar, jenže Red Bull, jeho hlavní sponzor, mu to zatrhl. A tak v Jižní Americe kočíroval toyotu v jiné stáji. "Řekli mu, že mu jinak nedají peníze. To víte, přece jen jsme tým z Dřevohostic a Dakar je hra velkých peněz," nezlobí se český kamarád.
Teď by se však měl jezdec, ke kterému neodmyslitelně patří knír, zase vrátit ke spolupráci s Čechy a třeba opět závodit ve Vsetíně jako minulý rok.
"Pochopil, že na Dakar se nestačí jen připravit, ale musíte mít i peníze. Díky svému jménu je ale dá dohromady. Red Bull mu totiž hradí jen část. Ten sport potřebuje známé osobnosti a on v Polsku patří mezi svatou trojici nejpopulárnějších lidí. V té je on, bývalý papež Jan Pavel II. a Walesa," říká Zapletal.