Bojovat o titul nejlepšího evropského auta bude i český zástupce - naši zemi bude zastupovat Škoda Yeti. Cesta za vítězstvím, které se Škodovce s předchozími modely dosud nepodařilo získat, je ovšem ještě dlouhá. Z třicítky nominovaných totiž v říjnu vypadne třiadvacet aut. Téměř šedesát evropských motoristických novinářů pak do konce listopadu z finálové sedmičky vybere vítěze.
Tradičně největší zastoupení v porotě mají země jako Francie, Německo, Španělsko, Itálie a Velká Británie. Tyto státy mají vždy šest hlasujících porotců. Svého zástupce v osobě šéfredaktora měsíčníku AutomobilRevue Tomáše Hyana má i Česká republika. Právě Tomáš Hyan ale velké šance Škodě Yeti nedává. "Obrovský úspěch by byl, kdyby se dostala už do finálové sedmičky. Moc šancí jí ale nedávám. Favority jsou jiná auta," uvažuje Hyan.
Kdo by se mohl dostat do finále
Kdo by tedy mohl uspět a dostat se mezi sedm nejlepších? Mohla by to být například Toyota iQ, která přináší nově pojatý městský vůz s délkou pod tři metry, který zvládne odvézt tři dospělé a jedno dítě. I přes miniaturní rozměry ale malá toyota dostala maximálních pět hvězd v nárazových testech Euro NCAP.
Nominované vozyBMW Z4 Chevrolet Cruze Citroën C3 Picasso Ford Ka Honda Insight Hyundai i20 Hyundai ix55 Kia Soul Kia Sorento Land Rover Discovery 4 Lexus RX450h Mazda 3 Mercedes-Benz E Mitsubishi Colt Nissan Cube Nissan 350Z Opel Astra Peugeot 3008 Porsche Panarema Renault Scénic Seat Exeo Škoda Yeti Subaru Legacy Suzuki Alto Toyota Avensis Toyota iQ Toyota Prius Toyota Urban Cruiser Toyota Verso Volkswagen Polo |
Dalším adeptem na titul je určitě nová generace Volkswagenu Polo. Jeho velkým bonusem bude nový přeplňovaný motor 1.2 TSI s výkonem 77 kilowattů (105 koní).
Porotce by mohl zaujmout i dalším chystaným motorem, který slibuje maximálně úspornou jízdu s průměrnou spotřebou 3,3 litru nafty na 100 kilometrů. Za tu vděčí agregátu o objemu 1,2 litru s výkonem 55 kilowattů (75 koní).
Mezi sedmičku by se mohla vklínit i poslední generace Mercedesu-Benz třídy E a překvapením by nebyl ani úspěch nového Opelu Astra, kterého světová premiéra dosud čeká. Kdo dál?
Zaujmout by mohla i nová generace hybridní Toyoty Prius. A to i přesto, že její předchozí verze se stala nejlepším evropský autem v roce 2005. Francouzským hlasujícím by se do finále mohlo podařit protlačit některá z rodinných aut v podobě Peugeotu 3008 nebo Citroënu C3 Picasso.
Kdo vyhrál v posledních letech2009 - Opel Insignia 2008 - Fiat 500 2007 - Ford S-MAX 2006 - Renault Clio 2005 - Toyota Prius 2004 - Fiat Panda 2003 - Renault Mégane 2002 - Peugeot 307 2001 - Alfa Romeo 147 2000 - Toyota Yaris |