Před úvodním tréninkem v pátek v 11 hodin dopoledne už musí stát oba dva monoposty (u týmů, které mohou nasazovat testovacího jezdce tři) připraveny k výjezdu na trať. Kamiony se všemi díly jsou srovnány v paddocku na Nürburgringu na milimetr přesně jeden vedle druhého hned za garážemi a členové jednotlivých stájí vynášejí z kontejnerů zabalené součástky.
Například Toyota vozí na každý závod 14 kamionů, Red Bull společně se svým B-týmem Toro Rosso dokonce 42. Většinu jejich vnitřních prostor zaplní megaomanský motorhome.
Týmy formule 1 vybalují a nastavují vozy a jejich díly podle dostupných dat z testů a loňského závodu. "Letos budou na dráze jiné podmínky a auto máme úplně odlišné. To loňské nebylo moc povedené... Přesto lze ve čtvrtek udělat základní nastavení, které se potom bude během prvních tréninků měnit," vysvětloval mechanik Ferrari Gianluca Schilaci.
Dalším úkolem, který na týmy ve čtvrtek čeká, je příprava zastávek v boxech, které si vyzkouší už při prvním pátečním tréninku. Mechanici pečlivě přilepují na asfalt trojstěnný obdelník, ve kterém bude v nadcházejících třech dnech jejich jezdec zastavovat.
Týmy na každý závod dopravují:3 - 4 karoserie |
V boxové uličce se posunují první televizní štáby, a pro své pokusy rozhovory brzo dostávají pravou závodní kulisu. Týmy při sestavování aut zkouší i motory, každý agregát při natočení zahltí pit lane vlnícími se vibracemi. "Musíme vyzkoušet všechny motory, jestli jsou po převozu v pořádku," vysvětluje Steve Christian z Toyoty.
Další lidé mají na starosti vybalení, skládání a přípravu pneumatik. Úzce přitom spolupracují s techniky Bridgestonu nebo Michelinu, kteří mají své motorhomy v paddocku hned vedle týmů. Pár mechaniků se vrhá na boxovou zídku, kde se pustí do nastavování veškeré elektroniky potřebné pro sledování dění na dráze.
Na závěr vytlačí všechny stáje složené formule do boxové uličky, což je skvělá příležitost pro fotografy kteří touží po detailech přímo z kokpitu. Poté vše postupně utichá. V pátek se začne naostro.