Část výstavních ploch bude vyhrazena exponátům ze sbírek pražského Uměleckoprůmyslového muzea
Radnice schválila projekt, který má částečně obnovit tradici původního Muzea šatních spínadel. Byly v něm vystaveny spony, ozdoby a knoflíky z celého světa od nejstarších pravěkých nálezů až po současnost. Sbírky byly částečně uloženy v Jablonci nad Nisou a také v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze.
"Dohodli jsme se s vedením Uměleckoprůmyslového muzea, které má bohatá depozita, ale málo výstavních místností, že by mohli části svých sbírek vystavovat v našem muzeu a pořádat zde nejrůznější výstavy," uvedl Výrut.
Jindřich Waldes byl nejen majitelem továrny, která byla po okupaci přejmenována na Koh-i-noor, ale i významným vlastencem a mecenášem umění. Z rasových důvodů v roce 1938 celá jeho rodina emigrovala do USA. On sám však odmítl opustit vlast a zahynul v koncentračním táboře Buchenwald. Waldes měl rozsáhlé umělecké sbírky. Přišel o ně po zatčení gestapem. Komunistický režim po válce sbírku Waldesovým dědicům nevrátil. V roce 1992 požádali Waldesové o vrácení sbírky. Jejich žádost byla kladně vyřízena v roce 1996. |