Kvůli čistotě vzduchu čelí značnému tlaku obě města, indické metropoli Dillí nicméně v porovnání s Pekingem chybí důkladnost, přísnost a nasazení, s jakým v Číně k problematice přistupují.
Podle indického Centra pro vědu a životní prostředí potřebuje Dillí neprodleně přijmout opatření, která by snížila zdravotní rizika tamních obyvatel. V současné době se přitom lidé v Dillí nechrání ani rouškami proti smogu. A od roku 2000 již bylo zveřejněno i několik studií, které vypovídají o značném ohrožení, informoval indický server The Hindu.
To dokládá i Češka Andrea Skaunicová, která město nedávno pracovně navštívila. "Dlouho nepršelo, doprava byla neuvěřitelně hustá a ulice byly plné prachu. To všudypřítomné znečištění a podmínky, ve kterých obyvatelé Dillí žijí, pro mě byly coby pro Evropanku ohromující," popsala pro iDNES.cz Skaunicová.
Právě doprava je jedním z nejpalčivějších problémů, které Dillí sužují. Plán na podstatné snížení míry znečištění se proto týká především transportu. Jako řešení se podle Centra pro vědu a životní prostředí nabízí výrazně menší užívání osobních aut, modernizace veřejné dopravy s množstvím cyklistických i pěších tras a důslednější kontrola emisí.
Hlavní město už sice zavedlo emisní povolenky, všechny autobusy i motorizované rikši jezdí na stlačený zemní plyn a veřejnou dopravu rozšířilo metro a nové autobusy, ani to však nestačí. V Pekingu již úřady zavedly strop pro maximální počet prodaných automobilů během jednoho roku a v letošním roce hodlají limit ještě znatelně snížit.