- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady jeden odkázek pro zdejší kremliny, že prý by se mělo s Rusákem začít jednat.
Tak russáci sa predsa len dostali do Kyjeva: https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1693590362424533159
Myslím, že ta vozidla pŕed prohlídkou vyčistili od toho, co z Rusáků v nich zbylo.
F-16 potřebuje minimální délku dráhy 8000 stop, stejně jako F-35. Proto u nás mohou přistávat jedině v Mošnově a proto se musí letiště v Čáslavi přestavět. Ale Ukrajinci mají desítky letišť, které jen musí zamést metlou, nejlépe vrbovou. Co na tom, že v celé Varšavské smlouvě se stavěly mosty, letiště atd. tak aby nevyhovovaly západním zbraním.
Takeoff Distance(F-16A) 1,750 ft (535 m) with 4,000 lb (1,815 kg) external loadLanding Distance(F-16A) 2,650 ft (810 m) with 4,000 lb (1,815 kg) external load
Že lžeš, se mohli přesvědčit i malé děti, které rodiče vzali na letecké dny.
Armádnízpravodaj:
Pohled na předek letounu F-16 odhalí, proč tento stroj potřebuje kvalitní letiště s pevnou a čistou drahou – je jím obří otvor nasávání vzduchu do motoru. V případě startu na provizorní dráze by však mohlo letadlo nasát nějaké nečistoty, což by vedlo k fatálnímu zničení agregátu. Ukrajinci by s nimi tedy mohli startovat pouze z velkých letišť, což by ale letouny rychle prozradilo, takže by je mohlo Rusko rychle zničit. Oproti tomu stroje sovětské konstrukce zvládají startovat i z provizorních drah nebo dokonce silnice.
Nepřítel by přitom ani nemusel cílit na letadla, stačilo by, kdyby zničil vzletové dráhy nebo je znečisilt, protože ani tehdy by z nich nemohl letoun F-16 vzlétnout. Opravit poničené letištní dráhy, proti nimž lze nasadit třeba kazetovou munici, je pak práce i na několik týdnů. Ukrajinci by tedy letadla měli, ale stejně by je nemohli použít. Proto dává mnohem větší smysl dodat jim starší Mikoyan MiG-29 Fulcrum. Z moderních Západních strojů by pro ně byly vhodné švédské Saab JAS-39 Gripen, protože z provizorních drah, na rozdíl od F-16, startovat zvládají.
Tenhle problém Američani vyřešili tím, že dráhy udržovali čisté. Kormanec v ruské tajze asi vozidla na údržbu komunikací a taky i letišť nezaznamenal, protože tam nic takového nemají.
O tom, jak efektivně se dají ničit letiště, se přesvědčili např. Britové ve válce o Falklandy. Po bombardování argentinských je vyřadili na omezenou dobu. Navíc Argentici je opravili tak, že ze vzduchu vypadali jako nepoužitelná, i když už byly v provozu.
No a taky zdejší kremelští kolaboranti nepočítají s tím, že kromě personálu Ukrajinci chystají už nějakou dobu i desítky letišť na provoz F-16, tak tady "objevují Ameriku".
Ten Bastl čo je za prípad?Neviem prečo už nerozdava majetok
Ukrajincům způsobují problémy na frontě vrtulníky a bitevní letadla. Nízko letící cíle je pro pozemní radary obtížné odhalit. Řešením jsou stíhací letadla. Ale ukrajinské MiG-29 a Su-27 musí letět hodně blízko, aby je sestřelily, protože jejich zbraňové systémy mají malý dosah. Sami se vystavují jako cíle pro ruské Su-35. F-16 by tohle vyřešily.
Dále tady kremelští kolaboranti psali, odkud budou startovat. Odpověď: Ukrajinci chystají několik desítek letišť. Např. teď mají 2 stíhací brigády se Su-27 a 3 s MiG-29. Ty taky startují z letišť a ne někde z dálnice nebo z pole. Akorát Rusáci netuší, ze kterých, protože na Ukrajině jsou jich stovky a Ukrajinci je mění. Dokonce stylem, že jejich letadla přistávají po akci na jiném letišti než ze kterého startovala.
Z letišť ze kterých odstartují SU a Migy F-16 neodstartuje. Jak dlouho trvá stavba kvalitního letiště? Např. jen přestavba ČB letiště trvala 10 let a už po 4 letech se ví, že se musí předělat startovací dráha co délky délky i šířky. A letiště není jen runway. I palivo je jiné než teď Ukrajinci mají.
Grešík je bigoš a o letectví ví kulový.
To vypadá spíše na smůlu Rusů než umění Ukrajinců. Pokud trosky sestřeleného dronu dopadly na natankované tůčko, tak při vší smůle měli štěstí že shořelo jen jedno. Podle fotek je jich tam plno. Kam dopadají trosky dronů sestřelených Ukrajinci jsme informováni denno denně.
Dlouhá startovací dráha, klimatizované hangáry. To si jako myslí, že jim tohle rusové nechají vybudovat? To je jako by ty stíhačky rovnou hodili do šrotu.
Oni si to nemyslí, oni to ví. Ti vaši neschopni drbani doteď neví, ze kterých letišť Ukrajinci startují.
Jsou tu noví komentující, tak se zeptám i jich. Tipnete si který měsíc dojde k nasazení? Za mě červenec 2024.
Rád bych se mýlil, ale zase tak moc od F16 nečekám. Russ se je bude snažit co nejrychleji zlikvidovat a nejspíš se také zaměří na letiště. Pro UA by bylo nejlepší mít základnu v Polsku, pokud to není na frontu zbytečně moc daleko. Ukrajince teď nejvíce brzdí zaminovaná území.
42 ks z Dánska, další desítky kusů z Holandska, slibovali je i Austrálci, jedná se o Grippenech...