Problém s klimatizací, který hlásila posádka už deset minut po startu, byl tedy zřejmě vážnější, než se zdálo.
"Je jisté, že pilot tento problém oznámil své společnosti. Jde o něco velmi vážného, protože to mohlo vyvolat přehřátí elektroniky, která pak šíří kysličník uhelnatý. Tyto poznatky by mohly dát odpovědi na otázky o příčinách havárie," řekl předseda vyšetřující komise Akrivos Tsolakis.
Upozornil však, že zmíněný problém nemohl sám o sobě vyvolat přetlak, který na palubě zjevně vznikl.
Vedoucí řeckých soudních lékařů Fillipos Kutsaftis informoval, že toxikologické testy na ostatcích druhého pilota, tří dalších členů posádky a dvou cestujících neprokázaly, že by oběti před zřícením upadly do bezvědomí vdechnutím kysličníku uhelnatého. Poznamenal, že to však mohla způsobit jiná látka, což ukáží teprve další analýzy.
Řecký tisk s odvoláním na odborníky napsal, že přehřátí elektronického centra uprostřed letounu by mohlo v každém případě vysvětlit přerušené spojení boeingu s kontrolní věží i problém se zásobováním posádky a cestujících kyslíkem.
Tsolakis upřesnil, že druhá černá skříňka se našla v pátek ráno, ne krátce po havárii, jak dříve tvrdily některé sdělovací prostředky. Stejně jako první, ze které se kvůli poškození podaří jen těžko získat nějaké informace, i tuto prozkoumají na specializovaném pracovišti v Paříži.
Americký Boeing 737-300 kyperské společnosti Helios se zřítil 4. srpna na trase z Larnaky do Prahy, když se blížil k místu svého mezipřistání v řecké metropoli. V jeho troskách v neobydlené oblasti asi 40 kilometrů od Atén zemřelo všech 121 osob na palubě. - více zde
Kyperské úřady zveřejnily seznam obětí, které podle nich tvořilo 110 kyperských Řeků, deset Řeků a německý pilot. - více zde