Diskuze

Nová éra luxusu na moři. Největší výletní loď světa poprvé vyplouvá

V sobotu poprvé vyplouvá největší výletní loď světa známá jako Icon of the Seas (Ikona moří). První komerční plavba se uskuteční z amerického Miami. Loď pojme až 10 tisíc lidí, ti si budou moci plavbu zpříjemnit například návštěvou akvaparku, horolezecké stěny, minigolfu či divadla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BH

Lidi, jestli chcete doslova vyhodit zbytečně spoustu peněz, jeďte..

0 0
možnosti
MM

ehhhhhm..... je ti vubec znamo, ze cim vetsi lod a na ni masy pasazeru, tim levnejsi cestovani?

Je ti vubec znamo, ze velke mnozstvi pasazeru na techto megalodich jsou Americane demograficke skupiny oznacene jako stredni trida?

Je ti vubec znamo, ze Americane maji ve sve velke vetsine potize vybrat si najednou dovolenou delsi nez 10 dni a proto ty nejpopularnejsi lodni zajezdy vyplouvajici z americkych pristavu jsou 7 denni?

Je ti vubec znamo ze bylo uz drive oznameno, ze tahke megalod je urcena na nejpopularnejsi trasy americkeho masoveho turismu - tj. 7 denni zajezdy do vychodniho nebo na stridacku zapadniho Karibiku z pristavu na Floride nebo v Texasu a na 7 denni zajezdy z LA na Mexickou rivieru?

Je ti vubec znamo, ze diky nesmirne popularite masoveho turismu lodnich zajezdu v USA, Kanade a Mexiku ruzne lodni spolecnosti vyhlasuji akce jizdenek ve zlevnenych cenach, k jakym se nedostanou obyvatele jinych statu, kontinentu?

Zrovna minuly tyden jsem zahledl akci urcenou vyhradne obyvatelym skupiny statu americkeho severu plus Kanady.

Pro Americany je takovy 7 denni zajezd na megalodi relativne cenove velmi pristupny.

0 0
možnosti
HV

Určitě má nulovou uhlíkovou stopu. Už od výroby... Takže nemusí platit emisní povolenky. Tfuj, prachy, prachy, prachy ...

1 0
možnosti
DH

D97e58n88i44s 37H57u35m80l

28. 1. 2024 18:11

Huthiove uz se nemuzou dockat ...

0 1
možnosti
MM

tahle lod bude prevazne delat zajezdy tam, kde je pro ni nejzivejsi trh a nejvetsi zajem- tj. 7 denni zajezdy stridave v zapadnim a vychodnim Karibiku s odjezdem z ruznych pristavu na jihovychodnim cipu USA, dale na Mexickou Rivieru s odjezdy z LA nebo SF, pripadne obcasne okruzni cesty na Havaj.

0 0
možnosti
VK

Mi to přijde strašně kýčovité. Takový plovoucí lunapark..

2 0
možnosti
MM

slovo luxus v titulku je uplne mimo.

U lodi NIKDY neplati "vetsi= luxusnejsi".

Prave naopak: "cim vetsi a cim vice poutovych vychytavek, tim vic pasazeru a stani ve frontach." Mega lod s masovymi atrakcemi nacpana nejakymi 5000+ pasazery se VUBEC neslucuje s pojmem luxusu a exkluzivity.

Kdo by chtel poznat OPRAVDOVY LUXUS v lodnich zajezdech, musel by prestat obdivovat vycet vychytavek a mnozstvi pasazeru vyplnujicich obri velikost lodi.

Skutecny luxus lodniho cestovani je umoznen OMEZENYM poctem pasazeru, durazem na maximalizaci osobniho pohodli a prostoru, kvalitu vybaveni kabin i verejnych prostoru, ikonicke znacky toaletnich potreb, (treba i vyhrivane mramorove podlahy v koupelnach), kabinove lednicky doplnovane napoji, individulani sluzby, nizky pomer poctu pasazeru na 1 clena personalu, vsechny kabiny s balkony.

K tomu vysoka kvalita stravovani, luxusni standard a vyber potravin pro zpracovani v kuchynich, gastronomie na vysoke restauracni urovni. Napoje v cene jizdneho, nekde jejich vymezeny vyber s moznosti doplatku za plny vyber, jinde je cely bar otevreny vsem pasazerum all inclusive.

Kvalita vybaveni lodniho fitka, lazenskych prostoru, bazenu, virivek, sauny a ledove jeskyne s volnym pristupem pro vsechny. Za lazenske a kosmeticke sluzby a specializovana cviceni se plati zvlast.

Tyto mensi ale luxusnejsi lodi neplytvaji palubni prostory na poutove radovanky ani nemaji velke nakupni centrum. Jsou urceny uplne jinemu typu pasazeru s jinym standardem a zajmy, nez jsou megalodi s vybavenim Disneylandu.

Jejich pasazeri neholduji poutovym atrakci a mega show v obrim lodnim divadle, ale davaji prednost uzit si cestu ve vyssim pohodli s pristupem do mensich pristavu, kam se megalodi nevejdou.

Maji nabidky kvalitnejsich, zajimavejsich a mene masovych pevninskych vyletu bez front obvyklych na megalodich. Nektere lodi jsou vyhradne pro osoby nad 18let. A pritom v lodnim cestovani ma kazdy moznost si vybrat zajezd podle sve kapsy a zajmu.

4 0
možnosti
BH

Nemohu se zbavit dojmu, že tu děláte reklamu. Sice menším lodím, ale pořád pro stovky osob a to není, o co stát..

0 1
možnosti
BH

To není luxus, to stádní turistika.

3 0
možnosti
Foto

Přátelé, účet na iDnes jsem si vytvořil pouze kvůli této lodi.

Jsem bývalým námořním důstojníkem, na námořní škole (ne pro jachtaře) jsem učil lodní stabilitu, astronavigaci a digitální mapy. Všem, kteří mají rádi své životy radím - nevstupujte na takové plovoucí šílenosti. Je to nezodpovědný hazard s lidskými životy. Nestačil Titanic, nestačila Costa Concordia....

Byl jsem na místě tragédie Costy, projel jsem si jachtou trajektorii která byla zveřejněna a posléze smazána. Na blogu Lidovek byla kdysi moje vyšetřovací verze. Blog lidovek byl zrušen a tím zmizel i můj článek.

To nejdůležitější: Po najetí levým bokem na skálu loď ztratila ovladatelnost. Podle poškození se měla naklonit a potopit přesně na tuto stranu. Tisícům lidem zachránil život obyčejný vítr. Ten loď nabírající vodu levou stranou způsobil náklon na pravou stranu. Zatímco se Costa pomalu potápěla - chystala se převrátit, udělala cirkulaci vlevo. Zkrátka smyčkou se obrátila o 180°. Vítr ji nahnal na skálu, kde si lehla na pravý bok. Díky tomu nešla dnem vzhůru a zůstala jen silně nakloněná.

Pokud by se převrátila, přeživších by bylo nemnoho. Ono převrácení nastane velice rychle a nedá se mu uniknout. Ve škole jsem měl udělaný plovoucí model a se studenty jsem převrácení lodi prakticky ukazoval. Učil jsem je, co nikdy nesmí při vniknutí vody do lodi udělat. Bohužel to strašně moc - i profíků udělá. Byl to vždycky šok, když moment převrácení modelu nastal.

Pokud Vás od zážitku cesty na takové lodi neodradím potom vždy dodržte:

- Nikdy, pokud cítíte že se něco s lodí stalo neuposlechněte pokynů posádky abyste šli do kajuty. Specielně pokud ji máte někde na dolní palubě. Nedostanete se odtud. Dveře široké 1m pokud budou zaplaveny do výšky 1m drží silou půl tuny. Jsou masivní a neprosekáte je ničím.

- Záchrannou vestu si nasaďte pouze na volné palubě. Pokud byste se dostali do vody uvnitř, utopíte se.

5 4
možnosti
TK

T48o25m62á75š 47K25o77t

28. 1. 2024 16:58

V rychlosti jsem si dohledal, že ty lodě přepraví za rok (dohromady) přes 30 miliónů pasažérů. Jak riziková přeprava to tedy je? Obzvláště když havárie C.C. byla spíše chyba kapitána než lodi.

4 0
možnosti
Foto

Část 2. Jak se chovat při havárii

- Na lodi si po nástupu najděte cokoliv plovoucího. Nějaký trámek...nikdy nevíte zdali bude čas na spuštění člunů. Pokud je to beznadějné jděte na horní otevřenou palubu. Pokud musíte do vody udělejte to zavčas aby Vás neutopil vír. Čluny se většinou nepotopí. Vyplavou i samonafukovací vory. Mají hydrostatickou pojistku a pod vodou vyskočí na hladinu.

- Dostaňte se co možná nejdále od potápějící se lodi. Nejlépe po větru. Uvolněné čluny a vory budou plavat směrem k Vám.

- Mějte vždy evakuační balíček. Doklady, peníze, karty, Doporučuju i aktivní satelitní telefon vodotěsně zabalený. Loď vyšle sice signál do Cospas Sarsat, ale pak se potopí. Nevíte jistě, zdali byl přijat. Vítr Vás dostane od místa potopení a prostor vyhledávání se rychle zvětšuje. Držte čluny a vory u sebe.

- Lidé kteří vypadnou přes palubu obvykle zemřou hrůzou na infarkt. Pokud víte, že ze člunu/voru můžete volat a odesílat i polohu, snáze přežijete. Uslyšíte potvrzení a to je důležité.

- Zažil jsem cvičení uprostřed Pacifiku. Při absolutně klidném moři jsme nasedli do člunu a loď se cca na 3Nm vzdálila. Bylo to hodně stresující dívat se na vzdalující se loď. Byli jsme ve spojení vysílačkou ...

Pokud budou dotazy, pokusím se na ně odpovědět.

Nekrolog: Na Costě Concordia zachránili životy lidí ti, kteří neměli žádné školy. Studoval jsem videa. Mrtvých bylo sice "jen" tuším přes 30, ale i to bylo zbytečné. Kapitán Costy Concordia se pro nás stal symbolem hanby našeho řemesla. Hloupý nafoukaný frajer, který provedl zločinný manévr s nic nepředvedl. Nakolik byl pod tlakem rejdaře nevím, ale dovedu si představit. Bohužel, ani jeho důstojníci nic smysluplného neudělali. Všichni z lodi utekli....

Nikdy bych na takovou loď jako pasažér nevstoupil ani ji jako důstojník nechtěl řídit.

3 2
možnosti
MM

nic proti smyslu a detailum prispevku, ale v dane situaci ponekud O/T.

Nejedna se tady o bezpecnost lodni plavby ani o kriminalni nezodpovednost nekterych "zkusenych lodnich vlku" na kapitanskem mustku.

S postupem casu stavene vetsi a vetsi lodi neznamenaji automaticky vetsi nebezpeci, protoze ruku v ruce s tim jde podstatne vyspelejsii technologie.

Neco o tom vim z vypraveni naseho znameho, mezinarodniho specialisty na lodni navrhy osobnich lodi a jejich konstrukci. Rozhodne se nevyhyba plavbam, prave naopak.

A jak vime, za pricinou tragedie lodi Costy nebyla jeji konstrukce, ale nezodpovedne jednani jejiho kapitana Schettina, nejen tim za jakych okolnosti zmenil kurs a najel na skalu, ale take tim, ze nezvladl nasledujici kritickou situaci a trvalo prilis dlouho nez vyhlasil krizi a evakuaci.

3 0
možnosti
OR

Ani kdyby mne zaplatili.

1 2
možnosti
JK

J72a52n 60K31o65č29v10a94r69a

28. 1. 2024 11:13

No nevím, masovka (největší loď) je přece z definice opak luxusu. Luxus = exkluzivita.

8 0
možnosti
MM

presne tak.

Neodolal jsem a vyjadril ve svem prispevku uprimnou kritiku titulku a nahledu reporterky z presne stejnych duvodu jako ty --- a dostal jsem ban. Napisi to trochu diplomaticteji

1 0
možnosti