Diskuze

V Barceloně demonstrovaly za jednotné Španělsko statisíce lidí

V Barceloně proběhla velká demonstrace za jednotu Španělska. Svolala ji organizace Katalánská občanská společnost. Do ulic vyšel podle organizátorů až milion lidí. Policie tvrdí, že jich bylo asi 350 tisíc. Protesty byly poklidné. Lidé vyjádřili nesouhlas s páteční rezolucí o nezávislosti, kterou vyhlásil katalánský parlament.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J94a88n 65M81o14r47a64v94e85c

30. 10. 2017 10:36

Statisícová demonstrace za jednotné Španělsko, ale také milionová demonstrace za samostatné Katalánsko. Je ten článek objektivní ??

1 2
možnosti
LS

Kolik autobusů dorazilo ze Španělska?

3 8
možnosti
VV

Referendum bylo postavené na nacionalistických lžích a ekonomických pohádkách s příměsí slepého doufání v zázrak.

Stejně jako u Brexitu se zázraky nedějí a realita dožene každého.

Katalánci by měli být rádi, že se vzbudí do nového dne, kde přísluší ke státu, který je součástí EU a oni mohou jít opět do práce a živit rodinu.

Pokud by se jim ten jejich velký sen splnil, tak budou mít do krve poškrábanou hlavu za ušima z přemýšlení jak dát rodině na stůl jídlo v situaci, kdy se stát zhroutil a nikdo jim nemůže dát záruky, že bude funkční.

Měla by to být lekce pro czexitáře taky aby se vzbudili a popřemýšleli.

13 7
možnosti
LC

Vy určitě víte, ve které části Španělska je nezaměstnanost nejvyšší. Podělte se.

1 6
možnosti
IV

I66v71a37n 35V70a47š79e93k

29. 10. 2017 20:40

U nás to bylo také.I Anticharta.

0 6
možnosti
IV

I96v47a31n 21V26a32š61e69k

30. 10. 2017 9:32

Ne?U nás nebyly demonstrace v 68. na podporu Ruských vojsk?U nás nebyla Anticharta?Asi jsem žil a žiji někde jinde.Dnes nejsou mocenské zájmy a zájmy o peníze,takže vyvolávání umělých aktivit není možné.Tak pardon.

0 0
možnosti
JK

J58a83n 52K50r65á54t38k73ý

29. 10. 2017 19:39

Milion?

Dnes v Radiožurnálu mluvila dopisovatelka rozhlasu a tvrdila, že jich bylo 300 tisíc!

3 3
možnosti
HM

H72y89n50e47k 90M73r87t85v80ý

29. 10. 2017 20:57

budeš si je muset přepočítat, aby ses nemusel rozčilovat :-)

6 0
možnosti
Foto

Státy jsou tu jen aby překážely a olupovali pracující lid a neustále ho něčím strašily.

Přeji Kataláncům rychlé osamostatnění. Stačí jen aby vládu z Madridu tiše ignorovali.

0 10
možnosti
HK

Jenomze az se Katalanci osamostatni, nebude stat mit koho olupovat. Vetsina bude nezamestnana a Katalansko jako samostatny stat zkrachuje.

Jiz dnes se firmy z Katalanska ztahuji do jinych oblasti Spanelska. ;-(

12 0
možnosti
DK

Rudá fronta se snaží seč může, ale stejně ničeho nedosáhne. Odkaz generála Franca žije dál. Viva Espaňa!

1 1
možnosti
RT

ty jsi mi ale llepaxona i s tím generalisimem francem...!!!!!!

0 0
možnosti
MM

Markéto Bačáková, píšete "...ze dneska v Barcelone demonstruje ta cast Katalancu, ktera je PROTI samostatnosti. Logicky tedy pouzivaji spanelstinu a ne katalanstinu. A nikdo je tam z Madridu nenavezl."

Abyste chápala, já netvrdím, že mám důkazy, že první a třetí věta je lež. Jen jsem se několikrát snažil argumentovat (a uvedl jsem i příklady), že s cílovou skupinou demonstrace je nutno mluvit jejím jazykem.

Uvedu ještě jeden příklad: pokud se postavím doprostřed cikánského ghetta a zařvu v ROMŠTINĚ (kterou já, přiznávám, neumím) "Cikáni, nikdo vám zadarmo nic nedá, posílejte děcka do školy a najděte si práci!", bude to signál, že jsem jedním z nich nebo s nimi aspoň cítím a myslím dobře. Přinejmenším se mnou o tom budou diskutovat. Pokud si totéž napíšu na transparent a ČESKY, jediné, čeho dosáhnu, že mi někdo rozbije hubu.

Rozumíte, co chci říci? Diskuse. "Demokracie je diskuse", kdopak to řekl? A diskutovat se nedá, když každý mluvíme jiným jazykem.

A abych se vrátil k začátku: není to logické. To, že si ani ten transparent neuměli napsat katalánsky, svědčí o tom, že - i kdyby to náhodou byli v absolutní většině Katalánci, jakože vše svědčí o opaku - jim o diskusi se zastánci samostatnosti vůbec nejde. Celá "demonstrace" byla orientována na Madrid, případně ještě dál, do Brusele.

A to je špatně.

9 2
možnosti
MB

Ja s vami souhlasim, krome jedineho - oni mluvi stejnym jazykem... V Katalansku mluvi spanelsky pres 90% obyvatel, protoze to je uredni jazyk zeme, ve ktere ziji.

A Brusel do toho netahete. Ve sporu Katalansko vs. Spanelsko jde predevsim o penize a v druhe rade o zvetseni autonomie. Byt ma Katalansko po Baskicku druhou nejvetsi autonomii v ramci kralovstvi, nestaci jim to. A chteli vetsi cast z celostatniho rozpoctu. Tohle neni problem EU, ale regionalni zalezitost, ktera se tahne leta. Kdybyste ve Spanelsku zil, taky byste to vedel.

7 0
možnosti
LM

L53e53o31š 30M77a54r70š12a63l

29. 10. 2017 17:36

Kdo to tedy v referendu hlasoval pro samostatnost?;-D

0 0
možnosti
VD

Ti co samostatnost chtěli. Pokud vim ti co jsou pro společné španělsko referendum záměrně ignorovali...

2 0
možnosti
MB

Už jsem to tu psal někdy dříve, ale fakt mě dojímají ty názory našinců tvrdě odmítajících samostatné Katalánsko. Od příslušníků národa, který si prošel tím, čím si prošel, bych očekával minimálně více citu pro tuto otázku. Masaryk, Kramář, Rašín či další, kteří si užili c.k. soudy a žaláře, což nyní čeká Puigdemonta a spol de facto za to samé, za co bojovali otci zakladatelé tohoto státu, se musejí obracet v hrobě, když vidí, jak málo zůstalo v tomto národě.

11 3
možnosti
LS

Většina Katalánců si však odtržení nepřeje. :-)

2 0
možnosti