Neděle 29. března 2020, svátek má Taťána
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 29. března 2020 Taťána

Diskuse k článku

Kopilot airbusu měl na den havárie neschopenku, ale roztrhal ji

Německá policie našla v bytě druhého pilota společnosti Germanwings Andrease Lubitze zničenou neschopenku platnou i na den, kdy s letounem havaroval. Podle státního zástupce se muž léčil, ale před zaměstnavatelem svou nemoc skrýval. Düsseldorfská nemocnice jeho léčbu potvrdila, ale vyvrátila, že by šlo o deprese.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86o25h78n 64N64ě17m39e48č63e28k 6469405240226

Téměř se 100%-ní jistotou si dovoluji tvrdit, že tento masový vrah byl homosexuál, který se snažil toto své "tajemství" skrývat před vnějším světem a s největší pravděpodobností byl nakažen virem HIV, resp. AIDS v počátečním stádiu, vedoucí k jeho psychickým problémům a následné masové vraždě tolika nevinných lidí, poněvadž se s tím nedokázal vyrovnat. Jsem přesvědčen, že tato skutečnost zanedlouho vyplave na povrch, bohužel pro ty nevinné, které zavraždil, ale i pro všechny pozůstalé ;-(

0/0
30.3.2015 17:12

F98r56a96n84t74i98š16e91k 39E95l50i53á62š 6527783375486

Je-li člověk duševně chorý, je ztrátou času přemýšlet o důvodech jeho počínání.

0/0
28.3.2015 11:56

O92t21a72k18a78r 77V81a11l65e71k 8979560308611

Misto neschopenky mu meli lekari vystavit vsehoschopenku a dorucit ji primo do kancelari zamestavatele.

0/0
28.3.2015 1:41

P61a16t95r44i84k 28H66e86j20d43a 8563284383219

původně jsem myslel že ho také sestřelil Putler nějakou dalekonosnou raketou,tady vyšetřování zdá se jede, skříňky jsou ihned dešifrovány ,včetně záznamů komunikace, ne jako u již zapomenutého MH17;-D;-D

+2/−2
28.3.2015 1:35
Foto

J12i63ř59í 21L25i35b35e66r 6168420300742

Nevím zda by měl nějaké závěry do diskuze psát ten, kdo nikdy neměl psychické problémy, a neléčil se s nimi. Ono je lehké hodnotit bez zkušeností.

Před čtrnácti lety jsem byl ve stavu, kdy jsem vážně uvažoval o tom, že "to skončím". Ale nikdy bych si nedovolil vzít někoho "s sebou".

0/0
28.3.2015 0:51

Ř95e29h12o10ř 58V71l77a44s44á57k 2274664601696

Asi ne. Já nikdy psychické problémy neměl, takže si to fakt neumím představit.

Na druhou stranu, kdybych vážně někdy dospěl k názoru, že je to nejlepší skončit, asi by to znamenalo, že jsem přestal věřit v Boha, jsem přesvědčený, že smrtí život končí a co a jak vyvedu mi už nikdy nikdo nebude moc vyčítat.... tak nevím, zda mi pak nepřišlo lepší vzít s sebou toho, komu bych přičítal vinu za svůj bezútěšný stav. Proč ne, že?

0/−1
28.3.2015 1:19
Foto

J60i81ř77í 26L88i50b66e78r 6468160600822

Deprese je nemoc jako každá jiná. Těžko si představuji, že by někdo mohl za chřipku, angínu nebo zánět spojivek. Vědomě zmařit životy lidí, kteří určitě za stav pilota nemohli, mi přijde přinejmenším nemorální. Jenže - u duševních nemocí nikdy nevíme, co se nemocnému honí hlavou. :-(

0/0
28.3.2015 10:15

F31r93a94n54t72i74š68e88k 98E64l85i60á70š 6787823935636

Ano. Proto se nesmí podobně duševně nemocným nikdy svěřit osudy jiných lidí. Navždy. Neměli by řídit auta s lidmi apod.

0/−1
28.3.2015 11:52
Foto

J83i96ř97í 50L63i52b57e50r 6268910630942

To by se na cestách radikálně snížil provoz. Dobrý nápad ;-) A nenadávali bychom, že na D1 jsou nějaké dopravní zácpy, neb by nebyly. ;-D

0/0
28.3.2015 13:33

I58v23a51n 27R37ů76ž81i88č70k81a 3580772600152

proč pořád někdo někde lítá

0/0
28.3.2015 0:50

R73o31b16e46r15t 56M13á94s49l17o 1191291777467

K obrázku 16/24 ... takže klasika - za všechno můžou zase trpajzlíci.

0/0
27.3.2015 23:57

J54a38n 79P20r73i39c85h22y68s32t92a95l 8931328803

To je zase titulek!

Co ma byt jako "kopilot"?

Bud to piste cesky nebo pripadne anglicky, na paskvily neni nikdo zvedavy.

+3/0
27.3.2015 23:38

I35v29a46n 45R88ů31ž50i13č20k45a 3600102190152

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=kopilot

+1/0
28.3.2015 0:51

S42e96i59d40l 37P59e89t70r 1841471745924

- "Dobrý den, dovolal jsem se správně na Ústav pro jazyk český? Měl bych jeden dotaz"

- "Áno, a čo si priajetě?"

+7/0
28.3.2015 1:10

Ř15e98h23o50ř 21V33l32a68s29á69k 2734394551956

;-D

+2/0
28.3.2015 1:14

T51o28m44á59š 72K29u79c79h70a71ř 3627671438421

On to ale není vtip, tuhle bylo v tv nějaké české národopisné muzeum a ředitelkou byla Slovena..:-/

0/0
28.3.2015 1:34
Foto

J19i50ř80í 70L52i83b32e37r 6618970220372

No a co. Pokud je odborník a svoji práci zvládá, nechť je klidně Japonka, Číňanka, Američanka nebo Hotentotka. Zato u našich politiků se mnohdy hluboce stydím, že jsou etničtí Češi, či Moraváci. :-(

+1/0
28.3.2015 10:18

R40a88d45a68n 67K13u43b85a41n55t 1203210279940

Coufal:

Zastupující letuška místo pilota( na fyziologické potřebě) samozřejmě neplní jeho úkoly. Ale může fungovat jako backdoor. Musela by pro tu funkci vratneho případně u čsa dokonce asistenci osoby mít náležite kontroly. 

Jinými slovy i letuška může být s někým mimo personál spojená a způsobit stejnou katastrofu.

Tedy systém "2 v kokpitu" má i své rizika

0/0
27.3.2015 22:41

O22t43a36k59a81r 77V90a22l28e48k 8979300548331

Ja bych to vyresil namontovanim WC primo do sedacek pilotu. 

Nejake solarni experimentalni letadlo , co ma obletet svet uz to tak ma vyreseno. ;-)

+2/0
28.3.2015 1:45

O29n31d31ř42e39j 43D21v13o67ř28á81k 1114858977392

Kdyby měl jeho lékař povinnost poslat zprávu zaměstnavateli, že jeho současný zdravotní stav se neslučuje s výkonem jeho povolání, tak by se to nestalo. Otázka ani ne 5 minut:-( U takovýchto povolání by to snad mělo být automatické ne... Nechápu to.

+2/0
27.3.2015 21:43

M62i75c39h50a94l 76M79i30l30l25e21r 9506462479222

v mnoha zapadnich statech existuje zakon na ochranu osobnich udaju.

 V Cesku se na to divaji uplne jinak, protoze ve zdravotnictvi jeste porad v ruznych procesech preziva system zavedeny za totality. Tzv. "soudruzske navstevy" neboli kontroly lidi na neschopence, omezene hodiny a mista vychazeni z domova atd ! To jsou podminky, ktere si obcane v ruznych zapadnich statech ani neumi predstavit. Na druhou stranu vedi, ze pokud by ocividne svindlovali a zneuzivali neschopenku -treba by si zamestnavatel vsiml, ze maji ve zvyku se hodit marod po vikendu, svatcich, ve dnech vyznamnych sportovnich zapasu.... dostanou varovani a pri nezlepseni pracovni moralky prijdou o misto.

Mezi respekt pro pacientovo soukromi take patri, ze pacient NEMUSI sve osobni detaily vyplnovat mistoprisezne presne. Samozrejme, ze normalni clovek nema co skryvat a napise pravdu a tech je vetsina. Kdo neco skryvat chce, ten ma moznost to udelat, ale muze se mu to v budoucnu vymstit.

V rubrice "povolani" pacient nemusi napsat plnou pravdu a nebude za to stihan zakonem. Jako telefon do prace muze klidne uvest svuj mobil, dnes nic zvlastniho. Kdyz se ho lekar zepta na povolani, protoze to ma souvislost s diagnozou nebo omezenim prace, pacient muze zalhat a doktor to nepujde kontrolovat, ale je to k pacientove zdravotnimu neprospechu nerici lekari pravdu.

+2/0
28.3.2015 4:50

M79i74c96h22a33l 87M77i86l60l11e39r 9676402109752

pokr. Aerolinky maji sve lekare, kam posilaji zamestnance na kontroly, nebo kam se zamestnanci maji moznost obratit v pripade nemoci. Personalu neni mimo to nijak braneno ve volbe a navsteve vlastniho lekare.

V zamestnanecke smlouve, kterou letecky personal podepisuje je obvykle normalni pozadavek, ze bude zamestnavatele bez prodleni informovat o pripadnych zdravotnich indispozicich, uvest kontaktni detaily na soukromeho lekare a obvykle take svoleni, ze aerolinka ma pravo kdykoliv si vyzadat lekarsky posudek od jeho soukromeho lekare.

Je sice mozne, aby zamestnanec lhal zamestnavateli i soukromemu lekari, ale lez se bere jako poruseni smlouvy a za to je vyhazov, obvykle bez moznosti odvolani. A k tomu nepriznive reference pro pripadneho dalsiho zamestnavatele, ktery je pozaduje od predchoziho zamestnavatele.

+2/0
28.3.2015 5:03

V14ě23r88a 85K32o90t14v37a91l19o97v10á 7160307888955

Lufthansa tvrdí, že jí kopilot nedal neschopenku, ale roztrhal ji. Jsem starší ročník, ale jak si pamatuju, jeden díl neschopenky posílal doktor přímo zaměstnavateli. Je to dnes u nás nebo v Německu jinak? A pokud měl kopilot deprese, tak ho zřejmě léčil psychiatr. V případě, že pacient odpovídá za životy lidí, nemělo by platit lékařské tajemství, ale měla by být povinnost (!!!) diagnózu hlásit zaměstnavateli. Pak by nemohl sednout do kokpitu a nemuselo k tragédii dojít.....

+1/0
27.3.2015 21:43

P73e89t87r 53M83i87c61h19a60l 2740244371202

Doktor dá (u nás) pacientovi dva díly - neschopenku a hlášení zaměstnavateli a zaměstnanec ji v práci odevzdává sám. Doktor ještě posílá další díl na správu sociálního zabezpečení.

+5/0
27.3.2015 21:50

M37i45c78h54a25l 11M32i64l24l55e18r 9516812879242

v Cesku.....to neplati pro vsechny staty.

Jak uz jsem napsal nahore, cesky system kontroly pacientu jeste v mnohem preziva z totality.

Ve statech, kde nezazili komunisty to maji jinak zarizene, respektuji osobni svobodu a soukromi mnohem vice.

Na druhou stranu ale lhani zamestnavateli se bere velmi vazne a takovy clovek mnohem snaze prijde o misto.

+1/0
28.3.2015 5:08

P32e81t56r 97M64i37c49h79a86l 2250864521132

Tak se nám začínají množit spekulace. Možná by bylo lepší říct, s čím konkrétně se kopilot léčil.

+2/0
27.3.2015 21:07

H37e20l17e62n92a 10Č55í39ž53k83o14v97á 9341801272818

Tak doktoři předali jeho zdravotní dokumentaci vyšetřovatelům, takže ti už to asi vědí nebo se to brzy dovědí, média to koneckonců vědět nemusejí.

+1/0
27.3.2015 21:49

P45e70t95r 73M38i37c14h76a59l 2980704561582

To je pravda. Nicméně by to aspoň omezilo bulvární spekulace. Ale myslím, že dříve nebo později (spíš dříve) to stejně vyjde najevo.

+1/0
27.3.2015 21:51

M62i66c72h97a93l 53M17i91l24l51e36r 9576692489772

na Sky TV poukazali, ze neschopenka uvadi "medical illnes", ne "mental illnes".

Tedy telesnou nemoc, ne dusevni.

0/0
28.3.2015 5:12

S57e72i82d20l 66P43e25t29r 1231231755334

Smysluplně diskutovat lze až v okamžiku kdy jsou známa alespoň základní fakta.

Jinak se jedná o mlácení prázdné slámy, což samozřejmě z principu své existence nyní předvádí média a i politici ...:-)

+3/−1
27.3.2015 20:59

P43e57t63r 32M52i96c75h86a21l 2160134791732

Tak nějaká fakta už jsou. V kokpitu byl v tu dobu sám kopilot. Zjevně záměrně nastavil AP na klesání do letové hladiny 100 Ft. Aktivně blokoval dveře kokpitu zevnitř. O důvodech jeho jednání můžeme opravdu jenom spekulovat.

+2/0
27.3.2015 22:41

S34e66i93d44l 47P13e89t59r 1551131765884

Aha,

a to řekl/napsal prosím kdo? :-/

Někdo z EASA, NTSB nebo AAIB (jestli se tedy amíci a britové účastní vyšetřování) ? 8-o

Je obdivuhodné, jak lidé dokáží považovat za "fakta" cokoli co napíše kdejaký pisálek v dnes již víceméně výhradně bulvárních mediích či berou za bernou minci  vyjádření nějakého byrokrata/politika i když jim jinak nevěří ani nos mezi očima ... :-)

+1/−1
28.3.2015 0:15

P13e23t43r 43M52i58c31h70a20l 2580384911972

Státní prokurátor není pisálek, bulvár, byrokrat ani politik. Zveřejněné informace měl od vyšetřovatelů.

+2/0
28.3.2015 0:24

S38e81i82d36l 70P53e91t18r 1841101495794

Ale je. :-) Jest to státní zaměstnanec, který má své nadřízené a ti mají své priority a zájmy ...

Pravda, ve Francii je možné asi ledascos, ale pořád se mi nechce věřit,  že by tam byl takový bordel a ten jejich "uzpln" se choval nějak zásadně jinak než  se mají za etalon  obdobné instituce ve zbytku světa tzn.,  že s výsledkem a interpretací  šetření vystupují zcela zásadně na vlastní triko a nepouštějí  info bokem po kapkách již během šetření ...

0/−1
28.3.2015 0:40

M80i19c33h26a77l 39M80i73l28l39e63r 9426432619842

je znamo, ze trollovi nebo notorickemu rejpalovi neboli kverulantskemu diskuterovi zadna fakta nestaci i kdyby byla sebevic betonova a overena.

Nemyslim, ze by bylo prospesne s tebou dal diskutovat. Myslet si samozrejme muzes co chces, ale dalsi diskuze s tebou je uplna ztrata casu.

0/0
28.3.2015 5:21

F42r69a24n95t73i94š16e65k 30E62l87i11á20š 6677143135726

Nelze ovšem spekulovat odůvodech počínání duševně chorého. Ani se o ně zajímat.

0/0
28.3.2015 11:55

M63i61c43h35a15l 92M79i77l63l73e68r 9746492499742

rekl to francouzsky a pozdeji take nemecky statni prokurator na tiskove konferenci v primem prenosu TV.

Pokud neumis francouzsky, nemecky, pripadne anglicky, mas smulu, protoze jsi to mohl videt ve vsech hlavnich mediich v primem prenosu.!!

0/0
28.3.2015 5:16

P85e21t32r 92L87u35k54á72š 8259880692377

Jsem zvědav jak to dopadne až se to vyřeší, ale jestli bude jinak než, že za to může tento muž, tak ho to dost poškodí, i když už tedy není mezi živými.

+1/−1
27.3.2015 20:27

M75a28r22t69i24n65a 98V79a98n35k78o49v88á 4467413102352

Z psychickými problémy...s těmi hlavně...

0/0
27.3.2015 20:24

J40i25ř80í 87J12a89n87d73o25u76š 8289890468544

Tak jsem dnes četl že to byl prej konvertovaný islamista :-)

0/0
27.3.2015 20:09

J65a76k26u60b 64N93o58v13o74t68n49ý 1494168700425

jo, měl doma konvertor, a prej i karmu, takže možná budhista

+7/0
27.3.2015 20:24

S56e55i35d28l 42P98e17t81r 1351851405484

Co je to za dobu? 8-o

Vyšetřování v podstatě ještě nezačalo, je zatím k dispozici jen CVR, FDR dosud ani nenašli a přesto už je "znám viník" kdy 4 dny po katastrofě má věrchuška  zcela jasno a pilně si cintá pentli do medií ( viz ten F prokurátor, Merkel a  další  potentaten)  ...:-/

Zdravá skepse a nedůvěřivost k rychlým řešením/výsledkům je zde dvojnásobně  na místě ...  Dočkejme času.

+5/−5
27.3.2015 20:06
Foto

V53l46a46s19t43a 54C69o11u33f37a80l 7477509319645

Díky za názor. Plně souhlasím. Píšu to tu už dva dny. Protože sedím doma a nemám kam letět, tak mám plno času.

0/−2
27.3.2015 20:07

M56i40c48h94a28l 54R26e68j51z10e57k 5466467835511

Tvaris se jako odbornik, ale vymyslis ptakoviny. Proste je vicemene jasne, jak se to stalo. Spis se ted jedna o to proc. Nebo jses nejake ujetej konspirativec, ktery bude tvrdit, ze to udelala CIA dalkovym ovladanim ze zeme?

+2/0
27.3.2015 20:25
Foto

V39l30a26s49t22a 66C65o35u94f79a15l 7477159759185

Se státní zkouškou z letecké navigace, automatických systémů řízení letu a z leteckých přístrojů si snad mohu dovolit říci nějaký názor. Pár stovek letových hodin také mám. Pojďte se pobavit trošku o oboru. Hned poznáme, kdo čemu rozumí. Jaké máte vzdělání?

+2/−2
27.3.2015 20:29
Foto

V84r96a76t52i75s43l39a67v 85J32i83n94d46r61a 3959177843589

Já mám v této problematice vzdělání jen minimální (okrajové). Ve škole studuji mimo jiné předmět automatické řízení, a znalosti nabyté v tomto předmětu pak můžu aplikovat třeba i při návrhu řídících systémů pro letadla. V předmětu kybernetika a umělá inteligence zase zkoumáme letecký provoz z hlediska plynulosti letecké dopravy, navrhování trajektorií letu, a podobně. Ale ne, co se týče pádů letadel, v tom opravdu žádné vzdělání nemám.

Každopádně se ztotožňuji s názorem, že na vině je onen druhý pilot, který i přes to, že byl shledán pracovně neschopným, nechal kapitána svěřit do svých rukou životy dalších lidí, a pak je všechny úmyslně a vědomě zavraždil.

Jaký je tedy váš názor? Piloti s neschopenkami podle vás mohou normálně létat, a ohrožovat životy ostatních lidí? Mohla za to technická porucha? Nebo si myslíte, že na vině byl on, ale nechcete to přijmout za fakt, dokud se to nepotvrdí, až bude vyšetřování definitivně ukončeno? Sestřelily letadlo podle vás americké protiletadlové střely? Ruské? Nebo to byl nějaký jiný stát? Jsem otevřený diskuzi, tak prosím.

+1/0
27.3.2015 20:48
Foto

V92l17a64s96t38a 64C98o30u45f67a89l 7807499499605

Automatizace a kybernetika s letectvím hodně souvisí. Autopiloty jsou vlastně regulační zpětnovazební systémy se zápornou zpětnou vazbou, kde tlumení kmitů probíhá podle exponenciály. Trajektorie letu je určena čtyřrozměrnou maticí x, y, z, t. Kde studujete?

Piloti s neschopenkami nesmí létat. To je pochopitelné a je to stejné jako v každém zaměstnání. Technická porucha nenastala. Šlo o typický případ CFIT - Controlled Flight Into Terrain. Na letadlo nikdo nestřílel, protože to neodpovídá ploše rozhozu trosek. Nechci přijmout žádný názor, dokud nebude uzavřeno vyšetřování.

+3/0
27.3.2015 20:55
Foto

V66r12a79t92i69s49l22a71v 43J92i64n26d30r13a 3389867933559

Ano, s těmi zpětnovazebními systémy máte pravdu. Studuji na kybernetiku a robotiku na ČVUT, FEL. Svoji budoucnost sice nevidím v navrhování regulačních systémů pro letadla, ale celkem mě to baví.

No, pokud tedy nechcete přijmout žádný názor před ukončením vyšetřování, není asi o čem diskutovat. Každopádně potvrdí-li se to, že pilot letěl, i když měl vystavenou neschopenku, taky podle mě nebude o čem diskutovat. Všechno mohlo dopadnout jinak, kdyby na palubě nebyl ten člověk s neschopenkou.

+1/0
27.3.2015 21:04
Foto

V53l96a21s20t55a 41C77o32u40f74a49l 7857469819335

Tam jsem pracoval s katedrou profesora Vejražky. Sponzorovali jsme ho. Super chlap. U docenta Mirka Svítka na dopravce jsem také dělal. Vedl jsem tam studenty. Říkáte tomu mentoring. 

Diskutovat můžeme, ale skutečně nezávazně a bez spekulací. Jen jako inženýři a technici.

0/0
27.3.2015 21:07
Foto

V37l43a80s12t46a 44C46o31u72f70a41l 7217449949905

Na Karláku u Hromčíka?

0/0
27.3.2015 21:08

Premium

Většině stačí kapky na kašel a vitaminy, říká primář, který vyléčil koronavirus

V Česku se vyléčili první čtyři pacienti z onemocnění COVID–19. Tři se léčili na infekčním oddělení ústecké Masarykovy...

Premium

Kvůli ‚maláčovské revoluci‘ nemáme finanční rezervy, míní exprezident Klaus

Česko v karanténě, omezený pohyb lidí, zavřené školy, obchody nebo hotely. A z toho plynoucí kolapsy podniků i celých...

Premium

Chtěli jsme devět dětí, ale pět nám stačí, říká vítězka Peče celá země

Vyhrála televizní soutěž Peče celá země. Tvrdí, že nerada soutěží, ale trumfla by kdekoho z nás. Jako máma tří dětí si...

Najdete na iDNES.cz