- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Systém je příliš složitý, obtížně ovladatelný v některých přechodových režimech a při přistávání - vliv vrtulových vírů - přízemní efekt atp. Dobře shrnuto zde:
Tak kolik letounů Bell Boeing V-22 Osprey Černochová objedná?
Njn, když ono to kombinuje výhody letadla i vrtulníku, ale zároveň jejich bezpečnostní nevýhody. Letadlo, kterýmu vysadí motor(y), někam nějak doklouže a přistane, je ovladatelné. Vrtulník, kterýmu vysadí motor může využít autorotace a taky bezpečně přistát. Osprey? Ten spadne jako šutr a pilot ani posádka nemá šanci.
To není zcela přesné, po vysazení jednoho motoru se prostřednictvím celé soustavy hřídelí a převodovek přenáší výkon zbývajícího motoru na vrtuli druhého aby letoun neztratil ovladatelnost. Problémem je náhlý skokový vzrůst namáhání tak složité soustavy v některých detailech jejího uchycení do opačných směrů... po vzniků provozních vůlí zde dojde k rázům a kmitání a únavové destrukci.
To kdyby se stalo na Kamovu, nebo čímkoliv ruském, tak už je zde kupa komentářů ,,RuSSové neznají ani záchod ..." atd. Holt vývoj je hodně náročný a chyby jsou jeho přirozenou součástí. Bohužel.
Rusové na podobný éro technický nemají.