„Všichni poslanci Labouristické strany používají facebook k šíření svých sdělení, ale co už nyní dělat nebudeme, je reklama na facebooku,“ řekla v televizi BBC činitelka strany Rachel Reevesová.
Podle The Sunday Times o „totálním bojkotu“ politické reklamy na Facebooku rozhodl šéf labouristů Starmer. Podle listu také strana vynaložila přes 1,2 milionu liber (35,75 milionu korun) na facebookovou reklamu před posledními parlamentními volbami, které se konaly v polovině loňského prosince.
Podle Reevesové je bojkot způsobem, jakým vyvinout tlak na společnost Facebook, aby přijala rozhodnější kroky proti „zločinům z nenávisti a nenávistným projevům“.
K celosvětovému bojkotu se již připojila téměř tisícovka společností, včetně velkých jmen jako Adidas, Coca-Cola, Unilever či Starbucks. Kampaň s názvem Stop Hate For Profit (Zastavme nenávist pro zisk) zahájily ve Spojených státech nevládní organizace na obranu občanských práv.
Facebook opakovaně tvrdí, že pro boj s nenávistným obsahem přijímá nové kroky, zástupci kampaně se však domnívají, že nejedná dostatečně důrazně. Vedení společnosti se tento týden sešlo s lídry amerických sdružení, která stojí za bojkotem, kteří však setkání následně hodnotili jako zklamání.
Rytíř, který se nerad prodává. Nový šéf labouristů Starmer chce vládnout |
Společnost rovněž tento týden zveřejnil nezávislý audit, podle kterého je její přístup k občanským svobodám stále příliš reaktivní a nesystematický.
Odborníci však varují, že bojkot se zatím nijak významně nedotýká tržeb Facebooku, jehož příjmy z reklamy pochází ze tří čtvrtin od malých a středních zadavatelů, kteří se většinou k protestní akci nepřipojili.
Podle některých pozorovatelů je přitom sociální síť pro firmy při komunikaci s jejich zákazníky v lecčems nenahraditelným nástrojem. Společnosti se tak dříve či později k inzerování na Facebooku pravděpodobně vrátí.