- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdy bude loď dotažena k pevnině
Jen pro upresneni - zachrana zivota (Saving) je zadarmo a zachrana majetku (Salvage) je za uplatu, je to naprosto v poradku a v souladu s namornim pravem. Drifujici objekt (kontejner, plachetnice) v mezinarodnich vodach je majetkem nalezce. Zachrana plavidla a nakladu v nouzi je slusny a vynosny business a specializovany remorker je urcite lepsi volbou nez laciny rybar, ale vse zalezi na podminkach (pocasi). Kdyz se lod s nakladem cementu, na ktere jsem pracoval, dostala do potizi, tak nas majitel kontaktoval profesionalni zachranarskou spolecnost, ale jakmile se pocasi a more uklidnilo a zachranari prijeli na misto, tak jsme dostali prikaz neodpovidat na jejich vyzvu k prijeti vlecneho lana a ignorovat je....museli jsme pockat na laciny, k vleceni na mori neprizpusobeny remorker z Francie, ktery nas s potizemi odtahl do pristavu. Jak to majitel lodi pozdeji doresil se zachranari netusim.
Při kotvení nebo vyvázání na bóji se nehlídaná loď občas jako náhodou odváže nebo uvolní z kotvy a odpluje na moře, odkud je zázračně zachráněna místními a následně vykoupena zpět posádkou, často za desítky tisíc Kč. Děje se tak v itálii i jiných zemích EU.
představte si, že kdyby vás soused odtáhl a chtěl si za to vaše auto nechat
nez si pustis hubu na spacir?
Obvykla cena zachrany, kde zachrance nepracoval v urgentni situaci a v nebezpecnych podminkach, se pohybuje v prumeru mezi 10-25% ceny lodi. Podepise se smlouva a jede to.
Musi se ale rozlisovat, o jakou sluzbu majitel lodi zachrannou lod/firmu vlastne pozadal. Zda to je "zachrana" = salvage nebo "asistovany tah" = assisted towing. To bude presne stanoveno v kontraktu. Asistovany tah prijde levneji nez zachrana. Prozatim to nebylo v zahranicnich zdrojich uverejneno a mozna uverejneno nebude, pokud to zadna strana nebude chtit uverejnit.
několik století, je stručné a jasné, žádné velké kličky ...
Před 4 lety když ztroskotala kontejnerová loď u břehů UK, tahali od tam lidi z pobřeží - každý kdo co unesl - motorky, soudky s kořalkou ...
Podle námořního práva jsou na břeh vyvrhnuté zbytky ztroskotané lodi majetkem toho, kdo si je najde.
To se v ČR nestane ... ... proto se tu musí krást.
bylo by usmevne na cem by se u nas uplatnovalo namorni pravo. Snad ne na vykolejenem vlak ci havarovanem kamionu
Vyplatila mě jeho manželka. Vše je tedy v pořádku.
Já jezdím výhradně autem nebo taxíkem = MHD a lodím nevěřím.
PS : dobrou noc
To jste přišel o krásy ostrova Malta či ostrova Kréta. Tam bohužel z kontinentální pevniny MHD ani taxík nejezdí
několik dní jako anchor news, jen potvrzuje amatérství tohoto rádobyzpravodajského servru...
a druhá pecka: vyříznuté vnitřnosti v USA...
Podle něj by totiž všichni námořní piráti byly okamžitě po dopadení oběšení na ráhně, teda ti kteří by se dobrovolně vzdaly, z ostatních by bylo žrádlo pro rybičky hned.
no pokud vím, tak Rusové je potopili i s jejich lodí, a nikdo ani slovíčkem neprotestoval. Takže to právo evidentně platí, jen západní země jsou měkké v jeho uplatňování