Provokativní plakát, který se v neděli objevil na 750 místech Berlína, vyvolal uvnitř konzervativní strany pozdvižení. Největší kritika se na hlavu Lengsfeldové snesla ze strany Unie žen, podle níž by partaj měla sázet na obsah a nikoliv laciné efekty.
Sedmapadesátiletá Lengsfeldová, která se za CDU uchází o poslanecký mandát v jednom z berlínských okresů, tvrdí, že nápad s vedením strany předem nekonzultovala. "To by mi kancléřka nikdy nedovolila, protože pak by to chtěl mít každý," řekla bývalá východoněmecká aktivistka listu Süddeutschezeitung. S realizací nápadu prý ale souhlasila její krajská organizace.
Kritice se bránila argumentem, že stejnou pozornost by s pouhými letáky nikdy nezískala. Od postavení billboardů prý její webové stránky navštívilo už 17 tisíc lidí. Reakce byly smíšené. "Tato žena by nikdy neměla vstoupit do parlamentu. Je to naprosto nedůstojné a neslušné," napsal na její blog jeden z čtenářů. Jiní jí naopak fandili.
Sama Lengsfeldová se nad vlnou kritiky podivuje. "Je neskutečné, jak málo humoru někteří lidé projevili. Všichni si stále stěžují na to, že předvolební billboardy jsou nudné, ale jakmile se někdo pokusí udělat něco odlišného, okamžitě lidi rozzlobí," uvedla.
Kancléřka Merkelová se bez svého přičinění stala tváří provokativních billboardů už dříve. Letos v květnu pózovala na reklamních plakátech ve spodním prádle, které doprovázel text "Děláme vše na podporu poptávky" a "Stát potřebuje nové spodní prádlo". Reklama, kterou zadal výrobce spodního prádla, narážela na vládní podporu prodeje aut, takzvané šrotovné. - o kauze čtěte více zde