- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zas už něco?? To je každou chvíli něco od začátku tohoto roku. Boeing má problém. A nebo aerolinky, který kašlou na prohlídky? Malá ukázka: V únoru, muselo letadlo United Airlines (boeing) ze San Francisca do Bostonu nouzově přistát v Denveru, protože cestující si všimli rozpadajícího křídla. https://www.google.com/amp/s/www.cbsnews.com/amp/boston/news/united-airlines-flight-wing-issue-boston-san-francisco-denver-diverted/
v březnu opět, boeingu United Airlines z San Francisca do Osaky upadlo při vzletu kolo, tudíž letadlo muselo nouzově přistát v Los Angeles.
https://abc7news.com/flight-emergency-sfo-tire-falls-from-united-airlines-to-osaka-35/14500843/
Jenom taková bilance u nás naše letecké společnosti v letech 1960/1990 s nástupem proudové letecké techniky kdy u nás byla používaná letecká technika ze Sovětského svazu se událo šestnáct leteckých nehod a katastrof a zemřelo přes 400 cestujících a členů posádek. Od roku 1991 kdy začala být používána letecká technika západních výrobců Boeing/Airbus už žádný cestující nezemřel a nebyl ztracen jediný dopravní letoun. Samozřejmě došlo k určitým mimořádnostem během letu některého letu, ale žádná neměla fatální následky pro cestující a posádky letounů.
If it's Boeing, we ain't going! Doby se mění.
Vypadá to, že Boeningu docházejí peníze, snaži se šetřit kde může, no a pak se dějí různé události. Je prostě a jednoduše možné, žr Boening jak se říká morálně zastarel. Něco podobného může zažít i VW, potažmo Škoda. Máme se na co těšit.
Je to starší stroj, takže spíš šetření / chyba údržby u United Airlines, které jsou také častým společným jmenovatelem nedávných kauz. Nebo prostě jen smůla.
Trochu mi přijde, že dnes se občas píše i o méně závažných věcech, které by se před pár lety objevily tak maximálně na webech specializovaných na letectví.
O letadlo na zemi se stara na letisti az 100 cleny tym ( od zavazdel az po udrzbu ). Clovek dela chyby. A ted nekdo urcite vytahne statistiku, jak bezpecne je letani proti autu :-D Akorat tech aut jezdi jen v evrope 30 000 000 kusu. Letadel je mnohem mene a presto padaji a maji poruchy ovlivnujici bezpecny let.
Léta nic a teď během 1 měsíce tolik "odpadajících" částí....
Zkuste přemýšlet jestli to nemůže být letitý konkurenční boj... než tu budete někteří plácat to, co tu plácáte, protože přesně vy jste nástroj toho konkurenčního prostředí.
A komentáře typu "a jak by to asi udělali" si předem odpusťte.
Sice 26 let staré letadlo ,ale dle dodřenin na fotografii to vypadá , že súdržbou si firma těžkou hlavu nedělala
To snad je už šestá potíž United během dvou týdnů. Někde tam drhne údržba?
První stránka na avherald. Od 7. března je tam United desetkrát. Max ta směrovka, Max vyjetí z dráhy v Houstonu, 772 upadlé kolo, 739 engine stall, A320 hydraulika, A320 olej, 773 hydraulika, 772 turbulence (ok, ale na popularitě jim to nepřidá), A320 hydraulika a 738 teď ten panel.
Problémy Boeingu se nám trochu hromadí, ale přece jen bych trochu rozlišoval v jejich závažnosti...
To, že letadlo přistane bez nějakého krytu technologické části, je sice problém, ale většinou to nijak neovlivní bezpečnost - v tomto případě to ani nezaznamenal pilot na chování letadla...
Pokud dojde k otevření dveří, ztrátě záslepky, či otevření jiného krytu spojeného s dekompresí, je to průšvih o několik řádů vyšší...
Propad letadla zmiňovaný na konci článku je trochu off topic... Dle předběžného výsledku došlo k zásahu do řízení pilotem, kterému poodjela sedačka (osobně si myslím, že si pilot chtěl upravit sezení) - je to sice "nehoda", ale s letounem jako takovým souvisí maximálně tak, že by úpravy sezení měli být blokovány, pokud má pilot aktivní řízení... Pokud šlo o selhání upevnění sedačky, tak je to zase problém o úroveň jinde, ale bude souviset spíše s údržbou...
Ono to s tím propadem je takové zvláštní. Při jakém manévru by došlo k tak prudkému propadu letadla, aby se zranilo 50 lidí? Pilot nalehl na berany? Pak by přešlo letadlo to ostrého klesání, ale ne do propadu. Nebo naopak mu sedalo ujelo dozadu, on se reflexně chytil beranů, prudce přitáhl a postavil letadlo "na zadní"? To asi taky ne. Navíc B787 má řízení FBW, takže počítač by nějaký extrémně silný zásah do řízení vůbec neměl dovolit.
Koukam ze cerna serie se prodluzuje
Pozor na termíny. Nepoužívat označení "černá" ve smyslu něčeho špatného.