Diskuze

Provozovatel mostu v Janově věděl o hrozbě zřícení roky před tragédií

Společnost Autostrade per l’Italia, která provozovala zřícený most v Janově, věděla o riziku zřícení stavby už od roku 2014. Senzory, které měly Morandiho most monitorovat, odinstalovali dělníci při údržbě v roce 2015 a už je pak na most nevrátili. Informoval o tom list La Repubblica. Most se zřítil loni v srpnu a o život při tom přišlo 43 lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TF

T90o16m33á18š 38F87l38a56i

22. 11. 2019 12:10

tohle přesně melo byt ve studence 2008! Policie mela okamžitě do hodiny vzit zasahovku a všechny zainteresované osoby do vazby! stavbyvedouci,projektant,stavební dozor atd. všichni velice dobře vedeli že je tam všechno špatně ale nikdo jin to nikdy nedokáže ;-€

2 0
možnosti
PP

P47a78v78e65l 61P15e24l57c

22. 11. 2019 15:42

V Italii? Za Vajont (dva tisice mrtvych) padali jen podminky a za Stavu (tri sta obeti) dostal dokonce jeden inzenyr 5 let natvrdo. Si nedelejte iluze.

0 0
možnosti
MM

Doufám ze dojde na prekvalifikovani neumyselneho zabiti z nedbalosti na umyslne zabiti a obecne ohrozeni....

0 0
možnosti
JK

J14a42n 92K85á56r65n57í52k

22. 11. 2019 9:48

Standardní postup ve velkých korporacích. Než se to provalí, tak manažírci už boudou řídit jinou korporaci. Hlavně do ničeho nepříjemného nešťourat!

Kdo se bojí, nesmí do lesa

Mezitím se v zákulisí příprav letu raketoplánu Challenger STS-51L odehrávaly až neuvěřitelné věci. Nebyla provedena žádná okamžitá opatření pro zvýšení spolehlivosti těsnění a rovněž reakce Jerryho Masona, prezidenta firmy Morton Thiokol, byla šokující. Inženýři Roger Boisjoly a Arnie Thompson z Thiokolu totiž v noci na osudný 28. leden 1986 protestovali proti startu Challengeru. Opakovaně upozorňovali, že nikdo nemůže zaručit, že mráz nepoškodil těsnění. Když je podpořil viceprezident firmy Bob Lund, který zodpovídal za celou technickou přípravu, a také naléhal, aby nebyl dán souhlas ke startu, prezident firmy Jerry Mason na něj káravě pohlédl: „Odlož, Bobe, konečně tu svou inženýrskou helmu a nasaď si manažerský klobouk.“

Co totiž byly v té chvíli pro prezidenta firmy Morton Thiokol jakékoli obavy z poškozeného těsnění proti požadavkům vedení NASA, které už nechtělo slyšet ani slovo o jakýchkoli dalších odkladech startu Challengeru. Proto Jerry Mason nemyslel na technické souvislosti. Šlo přece o další zakázky od NASA, a tudíž o značné finanční částky.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/vesmir/raketoplan-challenger-havarie-vybuch.A160128_124955_tec_vesmir_kuz

9 1
možnosti
RP

Tak ono je to všude stejné...

Viz nehoda LaudaAir v Indonesii, kde Boeing do poslední chvíle řval vina piltoů a až tvrdohlavost Laudy prokázala vadu letadla...

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
RP

Tak ono my nejsme o nic lepší... O Trojské lávce se to vědělo dlouho... Libenák se ví taky, a tam úspěšně radnice řešení oddaluje...

8 0
možnosti

Libenak by se mel zbourat a postavit novy most. Jenomze protoze na prazskym magistratu sedi tahle neschopna piratsko - aktivisticka klika tak se vymysli blbosti jako je rekonstrukce libenskyho mostu ktera je technicky i ekonomicky uplne nesmyslna...

11 1
možnosti