Start se měl uskutečnit už v úterý, ale odlet na poslední chvíli Fossett odvolal kvůli úniku paliva z letadla.
Po startu z Floridy poletí GlobalFlyer přes Afriku, Saúdskou Arábii, Indii, Čínu, Japonsko, Tichý oceán, Mexiko, USA, opět přes Atlantik do Británie, kde by měl přistát na letišti v Kentu u Londýna.
Fossett už s GlobalFlyer loni v březnu sólově obletěl planetu bez mezipřistání či dočerpání paliva. - více zde
Proti loňskému rekordu, při kterém uletěl za 67 hodin asi 37 tisíc kilometrů, chce nyní v letadle strávit 80 hodin a urazit přes 41.800 kilometrů.
"Chci, aby to byl nejdelší let jakéhokoli typu vzdušného plavidla," řekl v pondělí Fossett.
Jednašedesátiletý dobrodruh má na kontě i desítky dalších rekordů, například sólo oblet zeměkoule v balonu. - více zde
Tentokrát si však není jist, zda se mu pokus podaří. "Bude to velmi těsné," řekl při pondělní tiskové konferenci. "Využívám kapacity letadla na doraz," dodal.
Start z plochy pro raketoplány
Fossett na mysu Canaveral použil přistávací dráhu pro raketoplány dlouhou 4572 metrů, protože GlobalFlyer potřebuje velkou vzdálenost, aby dosáhl potřebné startovací rychlosti.
Experimentální stroj vyrobený z grafitu a s rozpětím křídel 35 metrů váží prázdný 1587 kilogramů. S plným nákladem paliva ztěžkne na 11 tun.
Při loňském letu kvůli technické závadě spotřeboval při stoupání do letové výšky 13,7 kilometru o 1360 kilogramů paliva více, než původně plánoval. Fossett byl nespokojen s tím, že nemohl letadlo naplno využít, a tehdejší závada je i jedním z důvodů nynějšího letu.
Pokud se let vydaří, překoná Fossett rekordy ve vzdálenosti, jakou kdy při non-stop letu urazilo letadlo či balon. Dick Rutan a Jeanna Yeagerová v roce 1986 v letadle Voyager uletěli 40.210 kilometrů a Brian Jones a Bertrand Piccard v roce 1999 v balonu 40.810 kilometrů.