- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
prevzato z The Times online
" ...They include Captain Marc Dubois, 58, who is believed to have been resting when his two co-pilots lost control of the aircraft in a storm. "
Viz moje drivejsi poznamka, ze na dlouhych letech jsou obvykle dva ko-piloti, kteri se spolu s kapitanem stridaji v rizeni a v odpocinku podle rozvrhu. Proto jsou obe sedadla v kokpitu vzdy obsazena dvema piloty, kdyz treti odpociva.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article6612165.ece
Podle mě šlo o trestuhodné a skandální přehlížení závažných nedostatků v počítačovém systému řízení.To se zakrývá a bude zakrývat,protože to je kostlivec ve skříni Airbusu i leteckých dopravců . Za to by měly padat hlavy. K tomu několik nepříznivých okolností, které ale porušením předpisů nemusely být. To je můj názor.
Mimochodem, když si můžu vybrat, radši letím čímkoli jiným než Airbusem(tedy Boeingem stejně jako jeden letecký mechanik ,jehož názorů si vážím..http://WWW.planes.cz
Tak čekejme na další informace, jsem zvědav...
Teda ty ses rozepsal! Zajímavé čtení, já zatím létám jen po Evropě, a to méně než bych si přál, kromě toho mám letitý piloták na rogallo,ale to mi přišlo příliš nebezpečné, když byly děti malé... Koukám žes mi ale úplně neprozuměl- Já nehádal co se opravdu stalo, ale co bude oficiálním výsledkem vyšetřování! A to z hlediska mých malých konspiračních teorií o oblbování veřejnosti....Jo a to že piloti nemusí sedět na místě pořád, dá rozum,nikdy jsem nepsal že je to porušení předpisů, ale myslím že se to náhodou asi stalo a na tragedii to mělo velký vliv, muselo jít o vteřiny a jeden pilot to těžko mohl řešit sám...Tak zatím čao "starče"
mel jsem prilezitost letat- tak samozrejme proc ne? Zkusenost cestovani je neco, co ti nikdo a nikdy nevezme. Ale na rogalo by me nikdo nedostal! Ja mam nazor ze cim vetsi, tim lepsi - ackoliv letet s Airbusem 380 jsem moznost jeste nemel. Jenom jsem se na nej koukal na letisti, kdyz jsme odletali s B 777.
Jinak odpoved viz dole.
Zahrajme si na malé předpovídání budoucnosti-Já tvrdím ,že vyšetřování"prokáže neštastnou shodu okolností-špatné počasí , to že kapitán nebyl na svém místě, a malou technickou závadu, nedostatek který už je u všech Arbusů odstraněn.Možná to potvrdí i údaje z černé skřínky, kterou najde Fr.armáda pomocí jaderné ponorky.To vše bude trvat asi půl roku až rok.
Napiš co předpokládáš ty!
Uvědom si že právě združení dopravců má největší zájem na tom, aby lidi nepřestali tolik létat,a nestratili důvěru ve výrobce a provozovatele letecké dopravy. Ps- věk 46
S necim souhlas, s necim ne. Nestastna shoda okolnosti ano, protoze kdyby SW u Qantasu zacalo vysazovat v noci, v bourkovem pasmu s extra stresy na strukturu letadla a nad oceanem, namisto za dne, klidneho pocasi a s letistem pro emergencni pristani v blizkosti, je mozne, ze vysledek mohl take byt uplne jiny.
"Mala technicka zavada" je pojem relativni, zavadejici a nemel by se trivializovat. V ruznych pripadech (divaci NatGeo potvrdi ;-) ) nejen ty "velke" zavady privedly letadlo dolu. Nekdy to byl nestastne prehlednuty maly detail -lepici paska nebo spinac ve spatne poloze. Kdo ma zkusenost s IT vi, ze mala chyba v SW je schopna odstartovat dominovou radu zavad a udelat z ni katastrofu. Mala technicka zavada, intermitentne se vyskytujici se take neskonale hure hleda, nez velka a do oci bijici!
Pravdepodobnost nalezu zapisovacu je IMHO velmi mala, kvuli hloubce i "alpskemu terenu" dna. Nevsadil bych na nalez, ackoliv bych moc rad kdyby to nasli.
O kapitanu letadla zvlast pokr.
Jsi tu jediný opravdový odborník, to se pozná, tak už nás nenatahuj..
nikde netvrdim, ze jsem profesional z oboru letectvi. Na rozdil od tebe ale nenasloucham bulvaru ani starym Blazkovym, nefantaziruji, nepletu do toho emoce a nevymyslim si kdo se snazi mlzit a proc, kdo byl /nebyl pripoutan apod.
Misto toho pouzivam zakonu fyziky a logickeho uvazovani, kdyz odpovidam na otazku kdo vsechno ve Francii, Brazilii a vubec ve svete ma PADNY zajem na tom, aby vysetrovani bylo vedeno presne, spolehlive, profesionalne a vysledky uverejneny v plnem rozsahu.
Verim ti, kdyz rikas ze nejsi bolsevik, ale presto je viditelne, ze v tvem uvazovani zustalo hodne ze stareho totalitniho pristupu k informacim.
říkal? Jak to proběhlo? Sestřelilije, nebo to bila blba nahoda* Moc řepki v petroleji?, pasažeři moc nachcali, nebo moc tlusti hladovi pasažer se nahnul k susedce pro listech salatu, nebo i hojte na palubě? nebo o si pilot dal o kafe vic a panbu je potrestal? Odpovězte!
Nechápu jednu věc, kdyby letadlo spadlo na hladinu přední částí, i kdyby se letadlo roztrhalo ve vzduchu, nechápu a nedokážu si logicky vysvětlit, jak se pilot dostal z kokpitu. Kokpit je vyroben tak aby odolal extrémním zátížením, teroristickému útoku, výbuchu, ohni apod. Piloti jsou připoutáni pasy na sedadle, které vydrží dle dostupných informací 45g. Piloti při jakémkoliv pádu musí zůstat v pilotní kabině. Jak to, že se kapitán dostal z kabiny..... Tohle je mi podezřelé. Vypadá to že při pádu byl mimo... A co ten záblesk, který viděli piloti Air Lima??? jasné bílé světlo. Mě to připadá že pokud by bylo něco z letadlem - že by jako nefungovaly systémy za normálního letu, pilot by jistě alespoň vyslal jakýkoliv signál mayday, pokoušel by se jakkoliv spojit se s pevninou. Pouze byly vysílány po dobu 4 minut automatické hlášky. Jak dlouho může padat k zemi rozlomené letadlo z 12km? 4 minuty???
Rozlomilo se az na konci tech 4 minut. Posledni z tech hlasek se tykala prudke zmeny tlaku v kabine.
No podle toho, že všechny těla jsou roztrošeny po oseánu nikdo nebyl připoutanej a stalo se to asi v okamžiku, což nasvětšuje bombě. Přece jenom tam bylo několik libanonců, na palubě samej papaláš a je snad každému jasné že se k tomuto přihlásili všechny teriristické organizace světa, přece jenom "reklama" zadarmo je nejlepší.
Sám vím jak je to s kontrolama na letišti v Riu, kde se splní povinné minumum a pak se mávne rukou, žádná křeč, žádná kontrola nápojů apod...
Az mi ukazes bombu, ktera nejprve zpusobi chyby v inercialnim navigacnim systemu (aniz by pritom vyradila prislusny pocitac), pak postupne v dalsich systemech a az za 4 minuty rozlame letadlo, uverim Ti.
připoután na svém místě v pilotní kabině,i když by tam v oblasti kde hrozily turbulence měl být.. toto je už druhá indicie, první je absence nouzového volání.
... a ty turbulence hlásil mobilem ...