- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To letadlo je evidentně bezpečné pouze zaparkované v hangáru
Pro ty, kteří by rádi věděli co se opravdu stalo a ne co se honí hlavou novinářům, tak doporučuji tento odkaz: http://avherald.com/h?article=4e0ef146&opt=0 Je zde i záznam z radaru.
Ve skutečnosti nešlo o vysazení motoru, ale indikaci nízkého tlaku hydrauliky v levém motoru. Posádka postupovala podle kontrolního listu a po konzultaci s údržbou se rozhodla pokračovat v letu. Vzápětí ale dostala další informaci o nevyváženosti paliva v levém křídle. Vypla proto levý motor, vyslala pilností zprávu PAN PAN a přistála na letišti Tucson AZ (USA).
Takze prakticky bezvyznamna udalost, ale novinar ma drama a zdejsi odbornici na foru, kteri vubec nemaji tuchu o maxech, skoro druhe Vanoce. :-)
Možná vadné čidlo, ale letecké firmy to vše dublují. Jedno čidlo selže a je tady druhé. Nevím jak to bylo, když, kdysi, při letu z Brazílie do Evropy zamrzlo čidlo měření rychlosti. Nakonec se zjistilo, že to byla příčina pádu do oceánu. Stát se může cokoliv, ráno sednete do auta a jedete jen k pumpě a najednou bum. Někdo vám narazí do boku a může to skončit fatálně. Auto, tedy moje, ač skvěle funguje, nemá dublované systémy a i kdyby mělo, tak té srážce stejně nezabrání. U letadel to je samozřejmost, vše musí být jištěno, nelze spoléhat na náhodu. Proto se létání nebojím. Občas něco nevyjde, tak to v přírodě chodí.
Čidlo rozhodně nebylo příčinou pádu letadla do oceánu, příčinou byla chyba posádky Air France, že nedokázala adekvátně reagovat.
slušná reklama na to jak to letedlo dostat zpět do vzduchu
Ted jsem.si precetl diskusi a uz se urovni novinaru nedivim. Vzdyt pisi pro partu "odborniku" z Ceskeho serveru. Ty brdo. Tady je nadelano.
Jakej pan (novinar), takovej kram (ctenar).
O incidentu v celem clanku dve vety a nadpis. Bravo investigativci. To je na Pullitzera
Nedovedu si vybavit, kolikrát a jakými stroji jsem cestoval. Vždy jsem přežil. Nejhorší byl Turbolet, to jsem měl strach, že narazíme do nejvyššího stromu, tak jsme byli nízko. Naopak nejlepší byl A 380, to bylo letadlo, kde se vám víno ve sklenici, za letu, ani nepohnulo, navíc ti vpředu neslyšeli ani motory. Letušky velmi příjemné, a pokud jste se domluvili jejich rodným jazykem, tak vám ten chlast jen nosily. Člověk to nesměl moc přehnat. B 777 to už nebylo ono, ale taky dobré letadlo.
Na stroji záleží, ale možná ještě více na firmě, s kterou letíte. A nezapomenout na počasí, to se týká toho vína ve sklenici...
Měkoty. Čeští piloti doletí domů na jeden motor i z Řecka a s nákladem cestujících.
My, kteří sledujeme seriál Letecké katastrofy, víme, že fatální následky mohou mít i odstávky, trvající jen pár týdnů. Když si člověk představí, co havěti tam nalezlo a kolik toho vyhnilo za 2 roky..
Jde i o to, že za provozu by se závady, které vznikají stárnutím, objevovaly postupně a jednotlivě, je tedy větší šance, že je posádka zvládne a že i servis na základě takových zkušeností díky prevenci zabrání průšvihu i na dalších letadlech. Ale tady hrozí, že po dvou letech odstávky se toho vysype víc najednou.
S dva roky odstaveným autem byste si taky netroufli jet k moři, i když ta letadla samozřejmě nějaký servis dostala.
Sleduji ten seriál ale katastrofy Boeing 737 MAX mi unikli.
Co čekat od firmy, kde každou chvíli slyšíme, že buď se našlo smetí (cizí přeměty) v palivových nádržích křídel anebo upadly dveře při přetlakové závěrečné certifikační zkoušce.
Boeingu nepřidalo ani uniklé vnitřní emailové memo, že podle všeho letouny navrhují "klauni řízení opicemi".
Osobně bych v případě nutnosti asi raději letěl 50 let starým vrtulovým Tupolevem.
Nedelejte si iluze,toto se deje vsem vyrobcum. A vsem udrzbam. Nekdy to jsou neuveritelne historky. Boeing je v recesi,odneslo to xy propustenych lidi,vcetne tech v CR. Skoda, ta firma neni spatna,ma i jine divize nez vyrobu letadel.