Diskuze

Boeing MAX v USA nouzově přistával brzy po vzletu. Měl problém s motorem

Letadlo Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Air Canada mělo na cestě z amerického státu Arizona do kanadského města Montreal problémy s motorem, kvůli kterým muselo nouzově přistát. Dvě velké havárie letadel 737 MAX v minulých letech si vynutily celosvětovou odstávku těchto strojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

To letadlo je evidentně bezpečné pouze zaparkované v hangáru:-P

2 4
možnosti
JB

J30a90n 57B45r41a69u78n56e96r

26. 12. 2020 14:41

Pro ty, kteří by rádi věděli co se opravdu stalo a ne co se honí hlavou novinářům, tak doporučuji tento odkaz: http://avherald.com/h?article=4e0ef146&opt=0 Je zde i záznam z radaru.

Ve skutečnosti nešlo o vysazení motoru, ale indikaci nízkého tlaku hydrauliky v levém motoru. Posádka postupovala podle kontrolního listu a po konzultaci s údržbou se rozhodla pokračovat v letu. Vzápětí ale dostala další informaci o nevyváženosti paliva v levém křídle. Vypla proto levý motor, vyslala pilností zprávu PAN PAN a přistála na letišti Tucson AZ (USA).

7 0
možnosti
RK

Takze prakticky bezvyznamna udalost, ale novinar ma drama a zdejsi odbornici na foru, kteri vubec nemaji tuchu o maxech, skoro druhe Vanoce. :-)

3 0
možnosti
Foto

Možná vadné čidlo, ale letecké firmy to vše dublují. Jedno čidlo selže a je tady druhé. Nevím jak to bylo, když, kdysi, při letu z Brazílie do Evropy zamrzlo čidlo měření rychlosti. Nakonec se zjistilo, že to byla příčina pádu do oceánu. Stát se může cokoliv, ráno sednete do auta a jedete jen k pumpě a najednou bum. Někdo vám narazí do boku a může to skončit fatálně. Auto, tedy moje, ač skvěle funguje, nemá dublované systémy a i kdyby mělo, tak té srážce stejně nezabrání. U letadel to je samozřejmost, vše musí být jištěno, nelze spoléhat na náhodu. Proto se létání nebojím. Občas něco nevyjde, tak to v přírodě chodí.

2 0
možnosti
JL

Čidlo rozhodně nebylo příčinou pádu letadla do oceánu, příčinou byla chyba posádky Air France, že nedokázala adekvátně reagovat.

2 0
možnosti
CP

slušná reklama na to jak to letedlo dostat zpět do vzduchu

1 1
možnosti
Foto

Ted jsem.si precetl diskusi a uz se urovni novinaru nedivim. Vzdyt pisi pro partu "odborniku" z Ceskeho serveru. Ty brdo. Tady je nadelano.

1 0
možnosti
PP

P89e96t61r 77P97a70u68l38u63s

26. 12. 2020 19:57

Jakej pan (novinar), takovej kram (ctenar).

0 0
možnosti
Foto

O incidentu v celem clanku dve vety a nadpis. Bravo investigativci. To je na Pullitzera

7 1
možnosti
Foto

Nedovedu si vybavit, kolikrát a jakými stroji jsem cestoval. Vždy jsem přežil. Nejhorší byl Turbolet, to jsem měl strach, že narazíme do nejvyššího stromu, tak jsme byli nízko. Naopak nejlepší byl A 380, to bylo letadlo, kde se vám víno ve sklenici, za letu, ani nepohnulo, navíc ti vpředu neslyšeli ani motory. Letušky velmi příjemné, a pokud jste se domluvili jejich rodným jazykem, tak vám ten chlast jen nosily. Člověk to nesměl moc přehnat. B 777 to už nebylo ono, ale taky dobré letadlo.

1 1
možnosti
TK

Na stroji záleží, ale možná ještě více na firmě, s kterou letíte. A nezapomenout na počasí, to se týká toho vína ve sklenici...

3 0
možnosti
Foto

Měkoty. Čeští piloti doletí domů na jeden motor i z Řecka a s nákladem cestujících.

21 1
možnosti
TK

My, kteří sledujeme seriál Letecké katastrofy, víme, že fatální následky mohou mít i odstávky, trvající jen pár týdnů. Když si člověk představí, co havěti tam nalezlo a kolik toho vyhnilo za 2 roky.. :-/

Jde i o to, že za provozu by se závady, které vznikají stárnutím, objevovaly postupně a jednotlivě, je tedy větší šance, že je posádka zvládne a že i servis na základě takových zkušeností díky prevenci zabrání průšvihu i na dalších letadlech. Ale tady hrozí, že po dvou letech odstávky se toho vysype víc najednou.

S dva roky odstaveným autem byste si taky netroufli jet k moři, i když ta letadla samozřejmě nějaký servis dostala.

41 4
možnosti
JM

Sleduji ten seriál ale katastrofy Boeing 737 MAX mi unikli.

0 3
možnosti
TN

Co čekat od firmy, kde každou chvíli slyšíme, že buď se našlo smetí (cizí přeměty) v palivových nádržích křídel anebo upadly dveře při přetlakové závěrečné certifikační zkoušce.

Boeingu nepřidalo ani uniklé vnitřní emailové memo, že podle všeho letouny navrhují "klauni řízení opicemi".

Osobně bych v případě nutnosti asi raději letěl 50 let starým vrtulovým Tupolevem.

9 12
možnosti
JC

J52a17n25a 98C93e67r52n23a

26. 12. 2020 12:04

Nedelejte si iluze,toto se deje vsem vyrobcum. A vsem udrzbam. Nekdy to jsou neuveritelne historky. Boeing je v recesi,odneslo to xy propustenych lidi,vcetne tech v CR. Skoda, ta firma neni spatna,ma i jine divize nez vyrobu letadel.

5 0
možnosti