Do Číny podle nezávislého ruské portálu Agetstvo během letošního podzimu létaly čtyři obří antonovy ruské letecké společnosti Volga-Dněpr, která se specializuje na přepravu nadměrného nákladu a sídlí ve městě Uljanovsk.
Například stroj RA-82044 během posledního měsíce nejméně pětkrát odcestoval do Čeng-čou, druhého nejlidnatějšího města ve střední Číně. Před 26. říjnem přitom během letošního roku do Číny neletěl ani jednou.
Dohromady čtyři stroje An-124 od 26. října podnikly devětadvacet cest do Číny. Kromě Čeng-čou létaly i do Tchien-ťinu, dvanáctimilionové přístavní metropole v severní Číně. Otázkou je, s jakým nákladem ruské stroje do Číny létají a s čím se vracejí.
Ukrajinský bezpečnostní portál Defense Express spekuluje, že Rusové začali ve velkém měřítku dovážet z Číny vojenský materiál – především neprůstřelné vesty, helmy a uniformy. Upozorňuje také, že v Čeng-čou má výrobní závody čínský zbrojařský gigant Norinco.
O dodávkách čínského vojenského materiálu do Ruska zatím nebylo nic známo, Peking se zatím v konfliktu snaží vystupovat neutrálně. Ruská armáda po devíti měsících agrese na Ukrajině čelí závažným problémům, mobilizovaní záložníci často odcházejí na frontu bez příslušné výstroje a výzbroje.
Antonov An-124 Ruslan je největším a nejtěžším ruským letounem. Používá se především k rychlé přepravě těžké vojenské techniky na velké vzdálenosti. Čtyřmotorový stroj označovaný v kódech NATO Condor má stejně jako jeho americký vzor, transportní obr C-5, otevíratelné oba konce trupu, což usnadňuje a urychluje vykládku a nakládku (o vývoji letounu jsme psali zde).