Stroj nejprve vzlétl z amsterdamského letiště Schiphol, u města Apeldoorn se však piloti rozhodli vrátit se zpět a na amsterdamském letišti nouzově přistát.
Informaci České televize potvrdil iDNES.cz v pondělí dopoledne mluvčí ČSA Daniel Šabík.
Bál jsem se a modlil, popisoval český pasažér |
„Krátce po startu z letiště Schiphol došlo k podezření na technickou, mechanickou závadu na jednom z motorů letadla. Kapitán letu se správně, dle provozních a bezpečnostních předpisů ČSA, rozhodl pro preventivní návrat zpět na amsterdamské letiště,“ uvedl Šabík.
Dodal, že na podobné situace jsou posádky ČSA školeny a cvičeny během pravidelných odborných výcviků.
Na palubě byl i zástupce ředitele Ústavu mezinárodních vztahů v Praze Michal Kořan. Ten o incidentu napsal na svém twitterovém účtu, přičemž se zmínil také o požáru pravého motoru.
Poslechněte si komunikaci pilota s věží (v angličtině):
„Na pravé straně byl velký hluk. Podle toho, co říkali kolegové, kteří seděli na pravé straně letadla, tak tam vyšlehl roj jisker z pravého motoru, letadlo náhle začalo ztrácet výšku, pravděpodobně se piloti rozhodli stáhnout i výkon toho levého motoru,“ prozradil v rozhovoru pro Český rozhlas Kořan.
Kořan pochválil zejména posádku letadla za profesionální chování a bezpečné přistání jen s jedním motorem.
Posádka podle něj nastalou situaci cestujícím v klidu a bez emocí vysvětlila. Zároveň také popsala postupy, jak bude nouzové přistání probíhat.
Informace o požáru v letadle mluvčí ČSA odmítl
Mluvčí ČSA odmítl, že by se během letu jak na motori či jinde v letadle objevil kouř či požár.
Uvedl, že poškozený stroj je nyní v péči techniků, kteří zkoumají přesnou příčinu závady. „Nejpravděpodobnější příčinou je mechanická závada na jedné z lopatek motoru,“ dodal.