olympiáda kruhy MOV

olympiáda kruhy MOV | foto: Reuters, Mediahub

Ve veřejném vysílání bude sportu stále méně, přesouvá se do placeného

Čeští diváci si budou muset za nejvyšší sportovní klání v televizi připlatit. Důvodem je stupňující se komercionalizace sportu a stoupající náklady za vysílací práva. Důkazem byly právě skončené Olympijské hry, jak upozornila mediální společnost AXOCOM.

„Ze sportu v televizi se už dávno stal marketingový nástroj, který je rok od roku propracovanější a pro vysílatele náročnější. Zatímco olympiáda v Naganu v roce 1998 si na vysílacích právech vydělala 514 milionu dolarů, turínská olympiáda pak již 831 milionu dolarů, ta v ruském Soči trhla rekord s 1289 miliony dolarů,“ komentovala pro MediaHub.cz ředitelka mediální společnosti AXOCOM Erika Luzsicza. A upozornila, že zimní olympijské hry jsou stále ještě výrazně levnější než ty letní.

Nicméně ani dražší vysílací práva nezastaví televize v přetahování se o diváky. A to je právě důvod, proč letos bylo zimní olympiády v České televizi méně než v minulosti. Vysílací práva nakoupila ve velkém televizní společnost Discovery Communication. Kompletní program ze sportovního klání je tak k vidění na placených kanálech Eurosport.

Méně světového sportu pro české diváky

Podobná situace se netýká jen olympiády. Atraktivní sporty z veřejnoprávních stanic pomalu mizí a fanoušci či věrní diváci musí počítat s tím, že si za ně musejí připlatit. Například jako za jednu z nejprestižnějších fotbalových soutěží, tedy Ligu mistrů. Ta by měla být nadále dostupná již jen na placených kanálech. Ty lákají i na populární sporty, které ale v Česku nemají takovou fanouškovskou základnu a tradici jako například hokej či fotbal. Bojové sporty či závody Formule 1 jsou obvykle doménou právě specializovaných sportovních kanálů.

„Ze sportovních televizních práv se stal lukrativní byznys. Každá taková investice je náročná a smysl dává právě na specializovaných kanálech. Čeští diváci se budou muset připravit na to, že do budoucna to budou mít ještě těžší. Bez ochoty připlatit si za sport v televizi se budou muset smířit s tím, že ve volně dostupném vysílání uvidí vrcholového sportu méně a méně,“ uzavřela Luzsicza. Dodala, že sport patří mezi lákadla nabídek specializovaných kanálů, a pomáhá tak k rozvoji celého segmentu placených stanic mezi českými diváky.


Video