| foto: Mediahub

Nejvíce reklamy ve filmech v USA měl loni Mercedes-Benz

Mercedes-Benz se loni objevil ve více než čtvrtině nejúspěšnějších filmů.

Automobilka Mercedes-Benz byla loni ve Spojených státech nejúspěšnější v rámci takzvaného product placementu, tedy reklamy na své produkty přímo ve filmu, v nejnavštěvovanějších amerických filmech. Podle průzkumu organizace Brandchannel se produkty automobilky objevily ve 28 procentech filmů, které se během loňského roku umístily na první příčce návštěvnosti v amerických kinech. Mercedes se vrátil na první příčku poprvé od roku 2013. Za ním následoval Apple s podílem 23 procent.

Filmem, ve kterém se loni objevilo nejvíce reklamy na zboží, se stal film Rychle a zběsile 7. Brandchannel zde napočítal 48 identifikovatelných značek a produktů. Další místa patřila filmům Focus a Jurský svět. Držitelem rekordu v počtu product placementu je film Formule! z roku 2001 se Sylvesterem Stallonem, kde bylo napočítáno 102 značkových produktů.

Mercedes-Benz se loni objevil v celkem 31 nejnavštěvovanějších filmech. Byly mezi nimi Padesát odstínů šedi, bondovka Spectre, Rychle a zběsile 7, Focus, Jurský svět či komedie Špion.

Vítěz z předchozího roku Apple se objevil jen v sedmi nejnavštěvovanějších filmech. To je výrazný propad proti předchozím rokům. V letech 2001 až 2011 si Apple "zahrál" ve 34,4 procenta nejnavštěvovanějších filmů. Apple se však loni objevil v mnoha dalších filmech, které nebyly kasovními trháky, jako Táta je doma, Sisters, Vítězství je naše, Poslední lovec čarodějnic a Stážista.

Brandchannel také udílí cenu za celoživotní úspěch ve filmech. Za loňský rok ji udělil nápojové značce Pepsi. Od roku 1961, kdy se objevila v komedii Raz, dva, tři, dostala Pepsi malé i velké role v mnoha filmech. Loni si Pepsi zahrála v pěti nejnavštěvovanějších filmech.


Video