„Podcasty se v mediálním prostředí stávají významným komunikačním nástrojem. Spolu s real-time analýzou výstupů na sociálních sítích nyní můžeme klientům poskytnout komplexní mediální obraz značky, se kterým mohou dále pracovat. Zároveň snadno odhalí nové komunikační příležitosti a získají přehled o aktuálních tématech, která hýbou jejich oborem,“ vysvětlil CEO Monitora Media Tomáš Berger.
Podcasty jsou v rámci aplikace Monitora zařazeny jako další zdroj vedle tradičních médií a je v nich možné snadno a rychle vyhledávat. Přímo v aplikaci je dostupný také obrázek podcastu a audio stopa, takže jednotlivé zmínky lze přehrát v přesném čase.
Podcasty doplňuje strojový přepis, u slovenských pak anotace se základními informacemi o pořadu. Do monitoringu je možné podle preferencí klienta přidat i jakýkoliv další podcast, který má k dispozici RSS feed.
„Strojový přepis je postaven na vlastní technologii, využíváme k tomu vlastní model převodu hlasu na text, neuronové sítě a další složitosti. Aktuálně sledujeme přes 2400 podcastů v České a Slovenské republice a tisíce YouTube kanálů. Umíme pořady v televizi či YouTube, streamu nejen strojově poslouchat, ale dokonce na ně i koukat. Strojově sledujeme například popisky ve zprávách, jména lidí a podobně. To je důležité pro monitoring, protože jméno mluvčího často ani nezazní, jen je uvedeno v popisku. Tuto technologii máme jako jediní v České republice,“ doplnil pro iDNES.cz Berger.
Monitora spouští monitoring sociálních sítí a komunitních portálů |
Kromě podcastů Monitora rozšířila monitoring rozhlasu a televize a nyní sleduje přes 1000 televizních a rozhlasových pořadů v Česku i zahraničí.
Monitora Media je český technologický startup, který vznikl v roce 2015 s cílem poskytnout českému PR prostředí moderní nástroje pro analýzu a práci s daty. Letos se Monitora již podruhé dostala mezi padesátku nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě a získala ocenění Deloitte Technology Fast 50.