ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Media Club představil jednotné měření sledovanosti pro televizi i online

  • 0
Skupina Prima a její obchodní zastoupení Prima Media Club zavedly AdCross, unikátní crossplatformní měření reklamy. To kombinuje výsledky kampaní v TV a online, včetně HbbTV. Projekt AdCross vyvíjela skupina Prima se společností Nielsen Admosphere a Českou televizí více než dva roky.

Agentury i klienti jej mohou využívat již od ledna v softwaru Adwind Kite, kde vidí souhrnná data za obě platformy.

„Tímto unikátním projektem chceme ustanovit jednotnou měnu pro měření ‚total videa‘ na českém trhu. Reagujeme na současný trend, kdy se návyk diváků při sledování televize mění. Čím dál častěji lidé sledují video obsah v online a na různých platformách – ať již v IPTV, na počítači, tabletu nebo telefonu. Velké popularitě se těší i zpětná sledovanost pořadů,“ popsal generální ředitel skupiny Prima Marek Singer.

Dodal, že projekt AdCross nastavuje ucelený systém pro online i televizi a je tak možné jednotně změřit, kolik diváků zhlédlo reklamní spot nebo upoutávku obsahu. „Klienti nebo agentury tak v jednom reportovacím systému vidí výsledná čísla, a mohou tak komfortně plánovat kampaň na svou cílovou skupinu,“ dodal Singer.

Lidé loni trávili u obrazovek nejvíce času za 24 let

AdCross je lokálně vyvinutý produkt pro potřeby českého trhu, jenž umožňuje změřit afinity cílových skupin i zásah videoreklamy a upoutávek bez ohledu na to, na jaké platformě se vysílají. Data ohledně odsledovaných reklam se pomocí měřících skriptů sbírají a propojují s agregovanými a anonymizovanými daty z Českého národního panelu, k nimž se ještě přidává sledovanost z peoplemetrů, kterou pro skupinu Prima dodává Asociace televizních organizací (ATO). Díky tomu vidí uživatel v softwaru Adwind Kite všechna data pohromadě a může snadno vyhodnocovat úspěšnost kampaně.

„Projekt crossplatformní měření reklamy je opravdu velmi rozsáhlý a na jeho vývoji pracovala spousta vývojářů a analytiků. Při jeho vývoji jsme se opřeli o osvědčený matematický model, jehož základ používají kolegové ve Spojených státech, kde na tomto principu spojují data jednotlivé agentury u svých vlastních produktů, a vytvořili jsme jedinečný software, který nemá ve světě obdoby,“ vysvětlila Tereza Šimečková ze společnosti Nielsen Admosphere.

Obchodní zastupitelství Prima Media Club již na začátku roku 2022 zařadilo část online video prostoru (digitálních eGRPs) do TV balíčků, aby klienti mohli díky vyšší provázanosti jednotlivých mediatypů maximalizovat zásah a afinitu kampaní ve vybrané cílové skupině.

„Online je dynamicky rostoucím mediatypem, a na trhu tak bude ubývat lineárních GRPs, proto nám do budoucna dává smysl, že klienti mohou své kampaně plánovat crossplatformní a rozšířit jejich dosah. Například mohou využívat synergické kombinace televize a HbbTV, kdy pracujeme s daty o televizních přístrojích a umíme určit, zda diváci již viděli daný reklamní spot. Nebo můžeme oslovit pomocí spotů diváky, kteří televizi nevlastní,“ doplnil komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.


Video