TV Markíza přišla s výzkumem prostřednictvím červeného tlačítka

  8:37aktualizováno  9:26
Televizní skupina Markíza a společnost Hybrid společně zrealizovali první výzkum na platformě HbbTV prostřednictvím použití červeného tlačítka. Výzkum u majitelů chytrých televizorů připojených k internetu mimo jiné ukázal, kolik diváků na Slovensku průměrně sleduje televizní obrazovku.

Dotazované domácnosti uvedly, že televizi sleduje průměrně 2,22 diváků. Dále pak vyšlo najevo, že pouze 21 % diváků sledovalo televizní obrazovku o samotě a 40 % dotázaných diváků dokonce uvedlo, že kampaň vidělo ve společnosti tří a více lidí, vyplývá to z dnešní tiskové zprávy společnosti Hybrid. 

Počet televizorů v domácnosti

TV Markíza

TV Markíza

Dotazování potvrdilo fakt, že televizní obrazovka je vysoce sdílená napříč domácností. „Přestože HbbTV je ryze digitální formát, kde se například obchoduje na bázi CPT, je třeba si uvědomit, že oproti PC, mobilu nebo tabletu se červené tlačítko zobrazí více lidem. Pro porovnání například v ČR je to 2,06 diváků,“ říká Lukáš Hnilička, CEO Hybridu.

Výzkum ukázal, že průměrná dotazovaná domácnost vlastní 2,16 televizoru. Takřka třetina (31 %) dotazovaných diváků odpověděla, že vlastní tři a více televizorů.

Sledování archivu prostřednictvím červeného tlačítka

Výzkum byl zaměřen na povědomí a uživatelskou zkušenost se službou v rámci hybridního vysílání Markíza Group. 63 % dotázaných odpovědělo, že aktivně využívá službu červeného tlačítka ke sledování videoarchivu Markízy. Pouze 9 % lidí odpovědělo, že neví, že něco takového vůbec mohou dělat.

„Reálně sledujeme přesun diváků z klasického lineárního vysílání na nové formy šíření našeho programu, ať už je to služba Markíza + 1 anebo sledování programu skrze online platformy. Proto vnímám i HbbTV jako další růstový a plnohodnotný kanál šíření kvalitního lokalizovaného obsahu,“ říká Juraj Maťuš, ředitel centra reklamy skupiny Markíza.

„Plánujeme realizovat další výzkumy, jak pro vlastní potřebu, tak pro zadavatele. HbbTV jako onlinová platforma je ideální nástroj pro sběr zpětné vazby diváků,“ zakončuje Hnilička.

Více o výzkumu

Výzkum probíhal na kanálech Markíza Group, tedy Markíza, Doma a Dajto od 14. do 25. února 2018. Domácnosti mohly odpovídat pomocí červeného tlačítka v průběhu celých dní na území Slovenské Republiky, a to vždy pouze jednou. Do dotazování se zapojilo přes 15.000 domácností s televizorem připojeným k internetu a disponujícím službou HbbTV. Výzkum provedla TV Markíza a společnost Hybrid.

Autor:

Sametová revoluce

Připomeňte si události, klíčové osobnosti a atmosféru roku 1989 ve speciálu 30 let svobody.

Boříme mýty o DVB-T2. Speciální anténu nepotřebujete, vysvětlují experti

  • Nejčtenější

Nehoda autobusu na Slovensku. Dvanáct mrtvých, zvažuje se státní smutek

Nejméně 12 lidí, z toho minimálně čtyři nezletilí, nepřežilo srážku nákladního vozu a autobusu u Nitry na jihu...

Je nás 300 tisíc, rezignujte, znělo z Letné. Máte právo na názor, vzkázal Babiš

Na Letenské pláni skončila krátce po čtvrté hodině demonstrace spolku Milion chvilek proti premiérovi Andreji Babišovi....

Skandinávie zažila vlastní Křišťálovou noc, neonacisté útočili koordinovaně

Ve Skandinávii se minulý víkend u příležitosti výročí Křišťálové noci odehrála řada koordinovaných útoků namířených...

Dnes už rozlišujeme přes 40 variant pohlaví, řekl v Rozstřelu genderový expert

Za totality se o problematice LGBT nemluvilo, což bylo paradoxně výhodné, že příslušníci sexuálních menšin nepodléhali...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ruští snipeři mění poměr sil v Libyi. Zajcevův přízrak děsí provládní síly

Rusko přesunulo svou pozornost z Ukrajiny a Sýrie na Libyi. Na tři stovky ruských žoldáků bojují po boku libyjského...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Ve druhém a třetím čtvrtletí měla nejvíce čtenářů MAFRA, mezi deníky Blesk

Z pohledu vydavatelství drží v letošním druhém a třetím čtvrtletí prvenství MAFRA s 3,44 milionu čtenářů svých titulů....

Deník Financial Times povede poprvé v historii žena

Britský deník Financial Times od ledna poprvé za jeho více než 130letou historii povede žena. Dosavadní zástupkyně...

Czech Social Awards jsou ve finále, nominaci získal i Kovy či Anna Šulcová

Fanoušci mohou od 11. listopadu zvolit letošní držitele ocenění Czech Social Awards. Soutěží se v šesti kategoriích,...

Premium

Padák pro legendu. Zesměšňoval Jágra, tepal do Hertla. Po aféře končí

Proslulý kanadský komentátor Don Cherry kdekoho s chutí urážel. Provokoval. A dost přeháněl. Teď své přehánění opravdu...

SOUTĚŽ: Zapojte se do velké fotosoutěže o hračky Fisher-Price
SOUTĚŽ: Zapojte se do velké fotosoutěže o hračky Fisher-Price

Milé maminky, letos jsme si pro vás opět připravili velkou fotosoutěž se značkou Fisher-Price! Vyfoťte své děťátko s jeho oblíbenou hračkou, nahrajte ji do soutěže a získejte hodnotné ceny.

Najdete na iDNES.cz