| foto: Mediahub

Google rozdává 150 milionů eur na digitální zpravodajské projekty

Iniciativa pro zlepšení digitální žurnalistiky přijímá žádosti o dotace z Inovačního fondu. Zájemce může získat až 1 milion eur.

Každý rok proběhnou dvě kola přihlášek, první začíná dnes a poběží do 4. prosince. Google chce podpořit inovativní projekty z digitální žurnalistiky, které podporují rozvoj nových obchodních modelů. Přihlásit se můžou jak velcí vydavatelé, tak online projekty či startupy nebo jednotlivci ze zemí EU a Evropského sdružení volného obchodu. První peníze budou rozděleny v lednu 2016.

A nejedná se jen o charitu - pro Google je to naopak velmi přínosný outsourcing vlastního vývoje a testingu. Programy musí mít stanovené přesné cílae výraznou digitální součást. Pozitivní je to, že při jejich realizaci nemusí být využity produkty Google.

Kdo může o financování zažádat?

Prototypy

Určeno organizacím a jednotlivcům, kteří splňují podmínky financování a potřebují na svůj projekt částku do 50 tisíc eur. Projekty tohoto typu se teprve začínají rozvíjet, nejsou zatím dokonale naplánované a otestované. 100% pokrytí nákladů.

Středně velké projekty

Určeno organizacím, které splňují podmínky a požadují až 300 tisíc eur. 70 % celé částky.

Velké projekty

Určeno organizacím, které splňují podmínky a potřebují na svůj projekt více než 300 tisíc eur. 70 % nákladů na projekt až do výše 1 milionu eur.

Pro vyšší dotace (například v rámci mezinárodní spolupráce) může být udělena výjimka. Výběrové řízení povedou zástupci Google a evropských partnerů projektu.

Členové Rady fondu:


1.        Joao Palmeiro, předseda Portugalské asociace vydavatelů a předseda Rady Inovačního fondu DNI
2.        Katharina Borchert, ředitelka online, Der Spiegel
3.        Veit Dengler, CEO, Neue Zürcher Zeitung
4.        Rosalia Lloret, Head of Institutional Relations, Evropská asociace online vydavatelů
5.        Bruno Patino, Dean of Sciences-Po Journalism School
6.        Murdoch MacLennan, CEO Telegraph Media Group
7.        Madhav Chinnappa, Head of Strategic Relations, News and Publishers, Google
8.        Torsten Schuppe, Marketingový ředitel EMEA, Google
9.        Ronan Harris, Viceprezident, Google
10.        Alexander Asseily, zakladatel a CEO State, zakladatel Jawbone
 

Fond založil Google jako jednu ze součástí Digital News Initiative (Iniciativa pro digitální žurnalistiku). Veškeré informace, včetně přihlášek, naleznete na webu Digital News Initiative. Přihlášky v angličtině zasílejte do 4.prosince. Více informací na stránkách projektu.


Všechny podrobnosti včetně formulářů a podmínek pro přijetí zádosti naleznete na webových stránkách Digital News Initiative. Přihlášky musejí být v angličtině a je nutné je zaslat do 4. prosince 2015.


Video