(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal Sváček, MAFRA

Nejvíce se loni prodávaly noviny a časopisy CNC, MAFRA a Vltava Labe Media

  • 0
Vydavatelství Czech News Center dosáhlo loni nejvyššího podílu podle prodaného nákladu na tiskovém trhu. Druhým nejsilnějším podle prodaných výtisků je vydavatelství MAFRA. Třetí příčka patří společnosti Vltava Labe Media, píše server MediaGuru.

Prvenství pro Czech News Center (CNC), vydavatel deníků Blesk, Aha! či Sport, znamená, že loni společnost prodala nejvíce výtisků jednotlivých tištěných titulů za celý rok. Podíl vychází z průměrného prodaného nákladu titulů a z jejich periodicity. Čím častěji titul vychází, tím pravděpodobnější je jeho vyšší počet prodaných výtisků za rok, připomíná server MediaGuru.

Vydavatelství MAFRA k druhému nejvyššímu podílu pomohla podle webu akvizice společnosti Bauer Media, která vydává mimo jiných i týdeníky Rytmus života či Pestrý svět. Souhrnný podíl MAFRA (MF Dnes, Lidové noviny, Téma) a Mafra Print (tituly Bauer Media) představoval v loňském roce 28 %.

Podíl třetí společnosti Vltava Labe Media na prodaném nákladu představoval v loňském roce 18 %.

MediaGuru upozorňuje, že statistika vychází z údajů auditu prodaného nákladu, který provádí Kancelář ověřování nákladů tisku (ABC ČR). Pokud tedy vydavatel není zapojen do ověřování ABC ČR, není v přehledu uveden.

Celkový výsledek rovněž ovlivňuje i počet titulů, které u ABC ČR vydavatel ověřuje. Například vydavatelství RF Hobby zařazuje do ABC ČR jen dva ze zhruba 60 titulů.


Video