| foto: Search Engine Land, Mediahub

Austrálie podezřívá Google a Facebook z pokřivování mediálního trhu. Antimonopolní úřad zahajuje vyšetřování

Problémem jsou tučné provize za zobrazování reklam.

Australský antimonopolní úřad si chce více posvítit na společnosti Facebook a Alphabet, pod kterou spadá vyhledávač Google. Lídry technologického průmyslu totiž podezřívá z pokřivování místního mediálního trhu. Stejně jako jinde na světě, i Australský mediální trh postihl úpadek tradičních tištených médií, jejichž vydavatelé se museli více zaměřit na online prostředí.

Dominance Facebooku a Googlu v online světě totiž podle Australského hospodářského regulátora tamnímu prostředí škodí. Za zprostředkování reklamy si tyto společnosti ukrajují až příliš velký podíl z peněz investovaných do reklamy, což může mít za následek nižší kvalitu obsahu australských sdělovacích prostředků.

Prošetření vlivu internetových společností zadala svým orgánům přímo australská vláda, která chystá ucelenou reformu tamního mediálního trhu. To by jej mělo lépe připravit na probíhající změny v mediálním světě. A to nejen na vlivy spojené s úpadkem tištěných médií, ale také na boj se všudypřítomnými dezinformacemi.

Web VentureBeat oslovil s dotazem týkajícím se chystaného vyšetřování i mluvčího společnosti Google, který sdělil, že firma je připravena spolupracovat. Závěrečná zpráva by měla být připravena do 18 měsíců.


Video