Významnou pomocí podle strážníků bylo vybudování centrály na Kačerově. K operačnímu středisku Depo Hostivař tak přibylo druhé pracoviště, na kterém sledují záběry z bezpečnostních kamer. Další služebnu má útvar na Zličíně.
Noční provoz se ale týká hlavně autobusů. "Hlídáme zejména linky 504, 505 a 511. Používáme autohlídky, které řadu spojů doprovázejí. Když vidí na zastávce například skupinku podnapilých teenagerů, tak nastoupí jeden strážník do vozu a doprovodí ji až na zastávku, kde vystoupí," popsal šéf pražských strážníků Vladimír Kotrouš.
Po dalším doplnění stavu mají mít jednotlivé hlídky na starosti ještě o jednu stanici metra méně než současné čtyři. "Zvýší se tím i počet vlaků, jimiž hlídky během služby projdou," uvádí se v tiskové zprávě.
Lidé nicméně metro hodnotí jako poměrně bezpečné. Pražský magistrát poskytl redakci iDNES.cz výsledky průzkumu, kde na otázku "Cítíte se bezpečně při cestování pražským metrem?" odpovědělo kladně 78 % dotázaných.
Kontrol je méně, ale jsou přísnější
Strážníci od začátku ledna do konce září zkontrolovali celkem 3 171 lidí, vykázali 92 % z nich. Celkem patnáct zadržených předali republikové policii, odhalili i tři hledané.
Oproti loňskému roku strážníci zkontrolovali za stejné období poloviční množství lidí, byli ale přísnější. Loni muselo linky noční dopravy opustit jen asi 2 200 pasažérů. Loni řešili strážníci 526 přestupků, letos 268.
Útvar střežící bezpečnost v hromadné dopravě má téměř plný stav. Ze 175 tabulkových míst nyní chybí jen 15 mužů a žen zákona.