Diskuse k článku

Úzkokolejka zmodernizuje motoráky za 61 milionů. Budou rychlejší

Provozovatel úzkokolejky z Jindřichova Hradce do ­Nové Bystřice a do Obrataně na Vysočině, společnost Jindřichohradecké místní dráhy, zmodernizuje výrazně svůj vozový park. S podporou evropské dotace nechá za 61 milionů korun rekonstruovat čtyři motorové vozy řady M27.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a43n 83F21i52a26l96a 7324847515949

Po modernizaci přestane být turistickým lákadlem. To mi přijde jako kdyby někdo chtěl zmodernizovat Karlštejn.

0/0
26.7.2013 14:58
Foto

P83e10t48r 79M34o18o24s 6472325817

Nechci sýčkovat, ale pokud modernizace nebyla proveditelná ve variantě BEZ eurodotace, mělo to být pro majitele JHMD dostatečně varovným signálem, že za normální situace je to investice zcela mimo rámec ekonomické návratnosti.

Eurodotace jsou zdánlivě levné a snadno dostupné peníze, které ovšem křiví trh a podnikatele ženou do těžko řešitelných situací. Byl bych moc nerad, kdyby JHMD nakonec skončili jako Bolek Polívka s jeho slavnou farmou v Olšanech - trať z Obrataně do JH a z JH do Nové Bystřice by si to rozhodně nezasloužila.EURv

+5/−2
24.5.2013 13:01

P90e78t60r 28R14o53h52á45n60e36k 1593429667396

nechcete snad srovnávat ožralu s vedenim JHMD, že ne? určitě ví co dělají a jako hradečák vim, že tímhle "vlakem" jezdí lidí dost, nemluvě o tom že to prospívá celému městu jako turistické lákadlo :-)

+1/0
24.5.2013 18:28

V10l20a89d11i78m94í73r 49P11r55o78k89e57š 8587456650931

Dobrý názor, pane Moosi, i mě připadá, že bez eurodotací se už nic v ČR nedokáže udělat, a že ty dotace křiví podnikání jako takové, neboť se nikde nepíše, že příčinou většiny korupčních kauz jsou právě dotace z EU, které se rozkrádají velmi snadno. 

Co se týká Jindřichohradeckých místních drah, tak by se pan Novák mohl zmínit o bývalém jednateli této společnosti, ing. Šatavovi, bez kterého by se na tratě J. Hradec -N. Bystřice a J. Hradec-Obrataň, nikdy neprovozovaly.

0/−1
27.5.2013 5:57

J56a57n 83F21r51o14l59í33k 6226530785484

Tak to jim fandím. Je to krásná trať a vítaná atrakce pro děti. R^

+2/0
24.5.2013 11:37
Foto

B89r67o34n67i81s50l34a97v 33G46a52b85r27y38š 2592729351

Kéž by se stejného obrození dočkala i trať na severní Moravě z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy.

+2/0
24.5.2013 9:28

J62o93s86e24f 70K64u84b18e55š 9875675849514

Záleží, jak jsou osobní vlaky vytížené... Nedávno se tam nechala modernizovat lokomotiva 705 913 a jeden přípojný vůz...

+2/0
24.5.2013 10:19
Foto

B54r82o29n70i61s64l20a65v 89G75a94b41r95y33š 2212409351

No, právě že vůbec. Za mých mladých let tam jezdilo 12 párů vlaků denně a teď s bídou čtyři.

0/0
24.5.2013 10:45

M34i74c98h59a86l 90P83a61v75l96á68t 9813723944459

No jo, kdyz tam nikdo nejezdi, je to tezke. Rekonstruovat a pak vozit vzduch je celkem k nicemu.

0/0
24.5.2013 11:06

P39e47t93r 96Z12i97e67n97t18e24k 4967140206294

Na severní Moravě nebo ve Slezsku? Všiml jste si, jakou hloupost jste napsal? Co třeba "Zábřeh na Moravě ve východních Čechách

0/0
26.5.2013 22:04

P39e68t61r 96A24n62g43e20l52i94s 4956383860108

Velmi dobře.Je vidět, že nestátní přepravci v osobní dopravě chtějí nabídnout výrazné zlepšení. Ostatně ke zlepšování podmínek pro cestující dochází zde stále (nikoliv kampaňovitě jako u ČD). Škoda, že ČD nemá zájem spolupracovat.  Držím palce a těším se na svezení.

+4/−8
23.5.2013 20:51
Foto

S88t23a95n18i13s98l94a66v 84M26í42č32e36k 3178105505716

Víte vy vůbec o tom, že nemáte pravdu?? ;-O

+7/−3
23.5.2013 21:52

M92i78c50h55a67l 10K29o75n79e82č94n37ý 8519122162681

Víte vy vůbec o tom, že jste nenapsal žádný argument?

+3/−4
23.5.2013 22:59

S79t97e29p11a10n 94T17o29t43h 8118769795818

K cemu by byl argument, kdyz se obecne jiz vi, ze na Liberecku jezdi nove soupravy, na Vysocinu jsou nachystane letos, CD ma v pripraven nakup EC souprav z Rakouska... to je k modernizaci malo?? Stale vice CityElephantu jezdi na osobnich tratich, rychlikove vozy jsou modernizovany - sice plysem a ne kozenkou, ale jsou.

+2/−2
24.5.2013 10:17
Foto

S39t17a12n51i53s33l44a17v 58M42í55č95e88k 3368295225716

Přesně tak. K čemu argument, když je někdo přesvědčen o své (ne)pravdě.... :-/

0/−1
24.5.2013 14:08

P57e73t39r 26A66n37g12e31l70i92s 4836433350338

To je jen ukázka modernizace v duchu ČD:-P. Prodáme nádraží a pozemky a za to koupíme několik souprav. Vlaky sice jezdí pořád víceméně stejnou dobu jako před 30 lety, ale jsou trochu modernější. Např. na trati z Prahy do Tábora urazí rychlík vzdálenost 100 km stále za více než 1,5 hodiny se dvěma zastávkami na cestě (průměrná rychlost 67 km/hod. a to na z větší části draze zmodernizované trati se zmodernizovanými vagony - úžasné!). To na zmíněné lokálce z Obrataně do Jindřichova Hradce výrazně zkrátili celkovou dobu dopravy aniž bylo třeba vyhodit desítky miliard.

0/0
26.5.2013 22:54

J97o52s95e96f 52K86u34b10e57š 9815335719494

JHMD, ani ČD, ani RegioJet není PŘEPRAVCE, ale DOPRAVCE ;-) Přepravce e ten, kdo využívá služby, tedy cestující, případně někdo, kdo si nechává vézt náklad.

+4/0
24.5.2013 7:39

B85o54h13u16s80l10a30v 39K28r15á52l23í49k 2741480329626

Cestující je přepravcem jedině v případě, když má s sebou zavazadlo. Jinak je pouze přepravovaným.

+4/−1
24.5.2013 10:13

Najdete na iDNES.cz