To, že navzdory bodovému systému opět letos roste počet mrtvých na silnicích, zapříčiňuje i nepřítomnost policistů u krajnic.
MF DNES záměrně na cestě projela i notoricky známé "úseky častých nehod“, které se v každém kraji vyhodnocují.
Patřila mezi ně silnice z Českých Budějovic do Tábora, kudy řidiči spěchají do Prahy z dovolené v jižních zemích, či dálnice D1 na Vysočině.
Chcete vědět více?
Podrobnou reportáž z redakčního testu najdete v pondělní MF DNES.
Mnoho řidičů na Plzeňsku předjíždělo na plné čáře. Na Ostravsku nebezpečně manévroval kamion, který se pokoušel předjíždět do kopce, ale když se to dlouho nedařilo, překotně brzdil a vracel se zpět do kolony.
Policejní šéfové v reakci na test snesli úctyhodnou řadu argumentů, proč právě na rizikových místech jejich podřízení chyběli.
"To, že jste žádnou hlídku neviděli, mohlo mít několik důvodů. Možná ji operační důstojník odvolal k dopravní nehodě nebo k problému na nějaké objížďce,“ vysvětlil šéf východočeské dopravní policie Karel Bušta.
Podle něj je možné i to, že v té době hlídka zrovna čerpala povinnou půlhodinovou přestávku. Test policie tak dopadl přibližně stejně jako loni v říjnu, kdy 1200 kilometrů střežilo pět policejních hlídek.