"Pokud si magistrát vyhradil právo vydávat taxikářům povolení k podnikání na území města, měl by jim pro to také vytvořit podmínky. To však nedělá. Svou zodpovědnost se snaží převést na několik vybraných firem. Kdo se nepodřídí, má smůlu," zlobí se například David Burdych, jednatel radiodispečinku Profitaxi.
Vystihl tak hlavní důvod, pro který většina taxikářů odmítá s magistrátem spolupracovat. "Uděláme všechno pro to, aby magistrát musel systém pronájmů štaflů vybraným zájemcům zrušit," řekl David Burdych.
Kvasničkovi získali dva ze čtyř štaflů na Václavském náměstí, dva na Národní třídě a jeden v Praze 7. Sedop a City Taxi dostaly po jednom na Národní třídě a v Praze 7. "Je to zřejmě jediný způsob, jak vnést do taxislužby nějaký řád," tvrdí Jiří Kvasnička, který snahy magistrátu od počátku podporuje.
Podle ředitele magistrátu Zdeňka Zajíčka je škoda, že o štafly neprojevilo zájem více firem nebo jednotlivců. "Pro nás ale není důležité, kolik jich je, nýbrž zda dokáží ohlídat, aby jimi nasmlouvaní řidiči neokrádali cestující a neporušovali ani jiné předpisy," uvedl Zdeněk Zajíček.
Magistrát nabídl k užívání i 26 stanovišť mimo centrum. Ti, kteří o ně projeví zájem, však musí splnit řadu podmínek, mimo jiné i tu, že od května nebyli přistiženi při předražování ani jiného přestupku.