- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak to je dobré/uspokojivé, že jsou ještě horší než my...
Můžeme vesele pokračovat v (pěti)demolici našeho školství.
S reformami školství se snažíme, ale stále za vyspělými EU zeměmi zaostáváme. Musíme více reformovat !
V normální společnosti by největší zisk přineslo, kdybychom se soustředili na vzdělávání těch nejnadanějších žáků (zajména nadaných z hlediska matematiky a přírodních věd). Ale obávám se, že v našem případě by tím spíše skončili v zahraničí.
Přes pesimistický závěr platí úvod vašeho příspěvku. Naše školství ale dělá přesný opak.
Takže zacílíme finance tam, kde jsou horší výsledky, aby se do příště studenti zlepšili. Není to motivace mít příště horší výsledky?
No to je logické, tam, kde se na distanční výuku kašlalo, tam logicky budou výsledky horší.
Vida. Ono to nebude tak zlé, jak si mnozí malují...
Vtipné mi jinak přijde následující. Měkkými vědami mnozí pohrdají jako zbytečnými, ale z matematiky a přírodních věd se na mnohých frontách také dělá fuj. Zkuste někomu říct, že se zabýváte matematikou nebo třeba biochemií. Jsem rozhodně pro více popularizovat přírodní vědy, jenom upozorňuji na tyto dva tábory.
Učení je jinak i cesta k rozkvětu osobnosti a i občasné biflování podle mě může člověku nějaké zkušenosti dát. Což je trochu zdvižený prst pro militantní oškrtávače osnov, resp. milovníky AI (kterou vyvinuli lidi s výborným vzděláním).
Průměrné zázemí žáků se dlouhodobě tak moc nemění, takže tady asi důvod nebude. Celkové snížení úrovně a inklinace k průměrnosti má jiné příčiny.
1) Covid. Celková ztráta jednoho školního roku prostě musí být někde znát. Distanční výuka sice možná mohla nějak udržet povědomí o tom, že jakási škola existuje. Ale vědomosti a dovednosti nepřinesla absolutně žádné. Prostě dokonale ztracený rok.
2) Inkluze. Třída je vždy tak silná, jak silný je její nejslabší žák. Spousta rodičů si to uvědomila a snaží se dostat své potomky na víceletá gymnásia hlava nehlava. A s tím co ve třídách po této probírce zbude, se žádné zázraky fakt dělat nedají.
"Zatloukal rovněž upozornil na to, že u studentů ze sociálně slabších rodin, kteří měli horší výsledky, se nedá mluvit tak, že jsou hloupější"
Aha, takže oni sú vlastne múdrejší... Nová doba - kto má horšie výsledky je múdrejší...
Jsou hur vzdelani, ale to vbec neznamena, ze jsou hloupejsi. Bude to suli nul.
Tady jsou vysledky dle zewmi a pohlavi
To je zajímavé. Ve 34 zemí ze 42 jsou kluci chytřejší než holky. Až si toho zodpovědná místa všimnou, urychleně ten graf stáhnou nebo aspoň nějak zfalšujou.
Ted jsem se na to zamerne dival, za nami treba i USA a Izrael (oba kolem 30. mista). Takze pocet neobelovych cen a prumer se nesetkavaji.