Diskuze

Čeští žáci se v matematice za poslední roky zhoršili. Přesto jsou nad průměrem EU

Znalosti matematiky u českých deváťáků za poslední roky klesly. A také se prohlubují rozdíly mezi jednotlivými dětmi. Zvlášť velká propast je znát mezi žáky se stabilním zázemím a s těmi ze znevýhodněných rodin. I přes mírný propad se však Česko v mezinárodním průzkumu PISA, který se zaměřuje na dovednosti patnáctiletých žáků, umístilo nad průměrem zemí Evropské unie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DN

Tak to je dobré/uspokojivé, že jsou ještě horší než my...

Můžeme vesele pokračovat v (pěti)demolici našeho školství.

2 0
možnosti

S reformami školství se snažíme, ale stále za vyspělými EU zeměmi zaostáváme. Musíme více reformovat !

1 0
možnosti
DN

a hlavně "inkludovat"....

0 0
možnosti
VH

V normální společnosti by největší zisk přineslo, kdybychom se soustředili na vzdělávání těch nejnadanějších žáků (zajména nadaných z hlediska matematiky a přírodních věd). Ale obávám se, že v našem případě by tím spíše skončili v zahraničí.

3 1
možnosti

Přes pesimistický závěr platí úvod vašeho příspěvku. Naše školství ale dělá přesný opak.

1 1
možnosti
VH

Takže zacílíme finance tam, kde jsou horší výsledky, aby se do příště studenti zlepšili. Není to motivace mít příště horší výsledky?

1 0
možnosti
Foto

No to je logické, tam, kde se na distanční výuku kašlalo, tam logicky budou výsledky horší.

0 0
možnosti
JV

J12a90n 59V76á55l74e73k

5. 12. 2023 17:47

Vida. Ono to nebude tak zlé, jak si mnozí malují...

Vtipné mi jinak přijde následující. Měkkými vědami mnozí pohrdají jako zbytečnými, ale z matematiky a přírodních věd se na mnohých frontách také dělá fuj. Zkuste někomu říct, že se zabýváte matematikou nebo třeba biochemií. Jsem rozhodně pro více popularizovat přírodní vědy, jenom upozorňuji na tyto dva tábory.

Učení je jinak i cesta k rozkvětu osobnosti a i občasné biflování podle mě může člověku nějaké zkušenosti dát. Což je trochu zdvižený prst pro militantní oškrtávače osnov, resp. milovníky AI (kterou vyvinuli lidi s výborným vzděláním).

7 0
možnosti
MK

Průměrné zázemí žáků se dlouhodobě tak moc nemění, takže tady asi důvod nebude. Celkové snížení úrovně a inklinace k průměrnosti má jiné příčiny.

1) Covid. Celková ztráta jednoho školního roku prostě musí být někde znát. Distanční výuka sice možná mohla nějak udržet povědomí o tom, že jakási škola existuje. Ale vědomosti a dovednosti nepřinesla absolutně žádné. Prostě dokonale ztracený rok.

2) Inkluze. Třída je vždy tak silná, jak silný je její nejslabší žák. Spousta rodičů si to uvědomila a snaží se dostat své potomky na víceletá gymnásia hlava nehlava. A s tím co ve třídách po této probírce zbude, se žádné zázraky fakt dělat nedají.

0 0
možnosti
IV

I59v85a37n 82V96a33n24k85o

5. 12. 2023 17:15

"Zatloukal rovněž upozornil na to, že u studentů ze sociálně slabších rodin, kteří měli horší výsledky, se nedá mluvit tak, že jsou hloupější"

Aha, takže oni sú vlastne múdrejší... Nová doba - kto má horšie výsledky je múdrejší...

3 3
možnosti

Jsou hur vzdelani, ale to vbec neznamena, ze jsou hloupejsi. Bude to suli nul.

3 0
možnosti
MK

To je zajímavé. Ve 34 zemí ze 42 jsou kluci chytřejší než holky. Až si toho zodpovědná místa všimnou, urychleně ten graf stáhnou nebo aspoň nějak zfalšujou.

4 1
možnosti

Ted jsem se na to zamerne dival, za nami treba i USA a Izrael (oba kolem 30. mista). Takze pocet neobelovych cen a prumer se nesetkavaji.

0 0
možnosti