Diskuze

Čekání na změnu. České děti jsou rekordmany v tom, jak moc nemají rády školu

David Souček už víc než čtvrtstoletí testuje děti a sleduje jejich známky na českých základních školách. Jak se mění školství a co je nutné nyní vylepšit vysvětlil pro magazín Víkend DNES.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

S takovým učitelským sborem a s neustále měnícími se ministry školství se není co divit. Jestli to děcka baví nebo ne , je téměř vždy věcí učitele. Potažmo ředitele .

0 0
možnosti

Těžko Vás může škola bavit, když se v ní nudíte, protože kantor musí brát ohled na ty slabší. Zažil jsem tzv. "diferenciaci" a ta změna byla hodně znát. Děti nejsou stejné a nemělo by se jim bránit v dosažení co nejlepšího vzdělání. Ne naopak, jak se to dnes děje.

2 0
možnosti

ja jsem celou povinnou skolni dochazku svych deti nechapala jak je to mozne, ze se do skoly tesi. Ale narodily se v Nizozemsku a chodily tam do skoly. Neznaji zakovskou a do skoly si nosily akorat svacinu. Dcera ted sama na zakladce uci.

7 1
možnosti

S klidem můžu říct, že mě bavila až VŠ, protože znalosti co jsem tam získal jsem schopen použít v profesním životě. Bohužel ZŠ a SŠ je u nás stále o memorování zbytečností, které jak rychle se je žák naučil tak je po testu zapomene. Co mi chybí dále je reforma českého jazyka, tak aby zmizelo to chorobné lpění na y,i, š,ž, interpunkci atd.

Děti by měli učit jak funguje trh, finanční gramotnost, používání moderních informačních technologií a EN nebo DE na C1 po SŠ protože pokud po 10 letech učení většina žáků má bídně B1 je něco špatně. Ale to bude až tak v další 20ti letce, do té doby se žáci dál budou biflovat Římské císaře i když už jsou 2 000 let mrtví a číst Babičku, která je dobrá tak akorát na rozdělání táboráku.

6 10
možnosti

velmi silně nesouhlasím s tím zjednodušováním výuky češtiny, které propagujete, jinak bych vám za ostatní názory i dala plus

7 1
možnosti

Přijde ještě někomu absurdní, že v roce 2022 si žáci na naprosté většině škol dělají stále poznámky perem do sešitu, jakoby by se již snad ve všech odvětvích, kde se mají jednou uplatnit, nepoužívali počítače? Minimálně od střední školy by se měli používat notebooky, možná už od druhého stupně základky.

3 9
možnosti

Mě teda to přijde úplně v pořádku, prezentace, projekty dělají na počítači, i úkoly občas musí odevzdat přes učebnu, e-mail. Spis mi chybí výuka wordu, excelu, apod. Většina lidí ty programy ovládá pokus omyl, jenže kde by se to měli naučit?

0 0
možnosti

Pan má celkem rozumné názory. Včetně toho, ze není důvod aby výstupy z různých škol byly jednotné. Přesně žáci se naučí jen co je třeba dle cermatu a tím to konci. Nebo dva jazyky na ZŠ, to taky by mě zajímalo která chytrá hlava tohle vymyslela. Můj kluk patří do těch 60%, vyloženě do školy chodí nerad, těší se na střední, ze konečně bude dělat vic věcí, které jo baví.

8 0
možnosti

Povinny druhy cizi jazyk je nesmysl, coz rikam od doby, kdy byl zaveden. At je to formou povinne volitelneho, kdo je humanitne zalozen, vybere si jazyk, jiny matiku a treti treba chemicke pokusy. Nektere deti sotva zvladaji cestinu a jeden cizi jazyk, a my do nich rveme dalsi. Dva cizi jazyky podle me nejsou zakladni vzdelani.

10 0
možnosti

Čím se jako tento člověk reálné živí? Nijak neshazují ten projekt,jen mě zajímá,jak to funguje. To si jako založí firmu na zjišťování vědomosti a pak objíždí školy a škemrá o granty?

1 1
možnosti

Je to přesně tak, když chceš podnikat, tak máš často nějakou znalost trhu, prostřední a podle toho vytvoříš produkt, který nějak nabídneš zákazníkům.

0 0
možnosti

Nikdy mi nevadilo, že jsem se musel něco naučit. Všechno je to o tréninku mozku a překonávání překážek.

Osobně mi na škole vadili právě učitelé, kteří stresovali a zpětně vidím, že moc neuměli.

Tradiční vysoké školy jsou většinou stále dobré. Velký rozdíl je ve středních školách. Tragické jsou alternativní přístupy základních škol.

3 1
možnosti

Mi vadili učitelé, kteří používali bezdůvodně fyzických trestů.

0 0
možnosti

Naše školství je postavěno na systému výchovy pro fabriky. Všichni se učí všechno stejně, ve stejném množství, ve stejný čas, bez ohledu na individuální talenty a preference. Socík tento systém ještě dál zhoršil a unifikoval. Maria Montesorri kritizovala tento středověký systém už před sto lety a pořád se ho držíme, jako skvělého i když objektivně produkuje podprůměrné výsledky.

5 9
možnosti

Problém českého školství je ten, že většina je postavena na teorii... Nabiflovat 50 stránek, napsat test a do týdne všechno zapomenout. V mnoha předmětech chybí naprosté zapojení do běžného života. V matematice se naučit 50 druhů rovnic a funkcí, v běžné praxi to ale umí využít naprosté minimum lidí. Na většině škol naprosto chybí předměty, které by se věnovali ekonomickému systému. Většina žáků není schopna po škole se zorientovat v povinnostech na úřadech, daních, úvěrech... půl roku se bifluje se doba kamenná, ale druhá světová, nebo historie posledních 50 let se proletí během jednoho týdne. Na vysoké škole teorie, často podle 20 let starých skript... O budoucnosti žáka nakonec rozhoduje jedna vytáhnutá otázka na maturitě, nebo státnicích.

Sám jsem vystudovaný gymplák, který studoval vysokou školu (IT), kterou nakonec v posledním semestru vzdal a už několik let pracuji na sebe. Škola mi něco dala,ale 80% věci jsem se stejně musel naučit sám, rozjel jsem si firmu a i v okolí vidím, že na tituly se dneska, až na pár oborů, vůbec nehraje...

19 2
možnosti

Ještě doplním. Měl jsem pár lidí na Erasmu (Via),nebo vyloženě stududovalo v zahranici a když jsem se s nimi bavil, tak třeba na západě je v mnoha státech systém ukončení školy postaven úplně jinak. Spolupráce s firmami, projekty a konečný výstup je funkční a užitečná věc. Když jsem jim říkal, že u nás po 3-5 letech ukončí školu tak, že si vytáhnou random otázku u státnic a ta rozhoduje o tom, jestli budou mít titul nebo ne, jenom nevěřícně kroutili hlavou...

0 0
možnosti

Dnes fotka třídy. Děti, učitel a čtyři třídní asistenti... Ale k tématu. Ředitelům primárně nejde o kvalitu učitelského sboru. Nemusí mu jít. Je neomezený vládce školy. Rozloučí se s učitelkou (známou z vesnice, z maloměsta, ev. dlouholetou kolegyní), která je vyhořelá a prvňáčky vyloženě ničí? .. a jiné. V Německu je třeba pětiletá rotace ředitelů.

0 0
možnosti

tak u nás se taky každých 5 let vyhlašuje výběrko, ale pokud na škole není nějaký velký průšvih nebo se v okolí nenajde někdo hodně ambiciózní, stejně se do něj většinou přihlásí jen stávající ředitel/ka

1 0
možnosti