Diskuze

Někde Bulharsko, jinde Švýcarsko. Mezi českými školami jsou velké rozdíly

Mezi školami v Česku se tvoří čím dál větší rozdíly ve způsobu jejich řízení i kvalitě poskytovaného vzdělávání. Třetina žáků do škol chodí nerada a polovina rodičů není spokojena s jejich současným stavem. Aby bylo školství na průměrné úrovni zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), muselo by do něj jít ročně o 50 miliard korun více než nyní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J46a41n 14K23r32u80p83k78a

14. 5. 2019 21:29

Nemusíme si namlouvat, že základka v Děčíně či Sokolově bude lepší nebo alespoň stejně dobrá jako ta na pražských Vinohradech.

0 0
možnosti
VZ

I kdyby dali každé školičce v této zemi 100 milionů, tak pokud nemá dítě vhodné sociální prostředí v rodině a na druhém stupni i motivaci dosáhnout nějakého vzdělání, tak je to k ničemu. Pokud je jeho rodičům jedno, že chodí za školu, nosí pravidelně pětky, učí ho podivní učitelé, kteří by asi učit neměli,... Tak i kdyby každé dítě mělo iPad, notebook, moderně zařízené třídy,... tak to nepomůže.

1 0
možnosti
LM

L43u86k39á33š 55M40a73c80h

14. 5. 2019 21:20

Trochu by to jiste pomohlo. Ve tride s 30 detma toho moc nenadelate. Ve tride s 12 detma se nejaky pokrok da udelat i pres sabotujici rodice.

1 0
možnosti
ZH

Všechny tyhle analýzy, které vycházejí z behaviorstických premis, že všichni jedinci jsou stejní, narozené dítě je jako nepopsaný list papíru a lze ho popsat čímkoliv, tj. udělat z něj primitiva nebo génia výchovou, jsou naprosto bezcenné.

4 1
možnosti
OS

Z čeho usuzujete, že Vámi zmíněný předpoklad je zde uplatněn. Přijde mi spíš o statistiku a tam tohle vůbec nehraje roli.

0 0
možnosti
DK

kvalitní vzdělání + plošná inkluze + hordy osobních asistentů,to se prostě vylučuje :-P

5 2
možnosti
PC

„Nemyslíme si, že jsou žáci méně zdatní" .... ale samozřejmě že jsou, aspoň ti "sociálně vyloučení" .... pokud takových dětí neustále přibývá, musí se to zákonitě na kvalitě projevit. Stačí mít takové dva ve třídě a kvalita výuky jde tvrdě dolů. Prostě s průměrným IQ 73 u malých romů se toho moc udělat nedá.

Navíc je tu efekt "nadkritického množství" ... pokud k tomu dojde, škola se stává pro rodiče normálních žáků neakceptovatelná a dávají svoje potomky jinam. Čímž se z bežné základní školy stává v podstatě neoficiální škola praktická.

11 0
možnosti
JN

Mýlíte se, pane Chvátale. Dá se s tím něco dělat. Jen u nás chybí "střední prvek řízení, který by zabezpečil srovnatelnou úroveň kvality". Až jej za 50 miliard z peněz daňových poplatníků vybudujeme, budou vycházet ze základních škol v sociálně vyloučených oblastech malí Einsteinové a Heyrovští. Jen pořád chybí pro neziskovky těch 50 mld. na požadovaný projekt...

0 1
možnosti
JP

"Lepší vzdělávání než rodiče získá kolem 20 procent dětí, což je jedna z nejnižších hodnot v OECD".

A já jsem si myslel, že dnes má v ČR vysokoškolské vzdělání již téměř každý. Stačí číst příspěvky všech těch nových bakalářů a magistrů, kteří si svůj titul Bc. nebo Mgr. nezapomenou nikdy připsat. Mně už to připomíná jednu mou sousedku, která (bylo to začátkem 70.let) se nezapomněla nikdy pochlubit tím, že má maturitu.

0 0
možnosti
JP

Omlouvám se. Správně mělo být "vysokoškolské".

1 0
možnosti
PS

To je snad dobře že jsou rozdily. Já chodil do třídy s chuligány a škola byla hlavně o tom přežít. Naprosto promarněné roky. Závidím těm kteří mohou chodit do školy se stejně nadanými dětmi a někam se intelektuálně posunout.

5 0
možnosti
MA

Je to o konkrétních lidech, jako ostatně všude jinde. A také bohužel o financích. Kde budou učitele dobře zaplacení, budou kvalitní pomůcky a třídy nebudou přecpané díky úsporám, věřím, že kvalita bude vyšší než třeba na sídlišti v severních Čechách (nic proti místním)...

2 1
možnosti
RV

Nadace OSF.Vetrim nejakou certovinu.

0 0
možnosti
PL

Ano, chodila jsem za komančů na střední školu se spolužáky z malého městečka a byli zvyklí na 1 maximálně 2 a na střední totálně nestíhali. Naopak s námi chodila spolužačka z vesnice z malotřídky a ta ze svých znalostí čerpala nejméně do půlky prvního ročníku. Takže je to o úrovni jednotlivých škol, případně schopnostech ředitele, jaké získá učitele a jak je udrží.

7 0
možnosti