Od viaduktu až po památník na Vítkově budou moci návštěvníci obdivovat 48 parních lokomotiv a více než šedesát vagonů. "Jelikož nynější České dráhy byly v minulosti dodavatelem pro celé Rakousko-Uhersko, bude tato expozice vlastně mapovat historii železniční dopravy v celé střední Evropě," tvrdí ředitel Národního technického muzea Ivo Janoušek.
Podobné projekty se podle něj těší v cizině velkému zájmu. Expozice navíc nebude vázána jen na stálé prostory, v plánu jsou totiž i vyhlídkové jízdy.
Kamenem úrazu slibného projektu jsou však peníze. Přestože vláda schválila výnos o zřízení muzea, ministerstvo kultury potřebné prostředky nakonec v rozpočtu nenašlo.
Rekonstrukce historického depa a vytvoření muzea totiž podle odhadů spolkne 60 až 80 milionů korun, jeho provoz pak bude ročně stát 4,5 milionu.
"Po dlouhých jednáních nám nakonec ministerstvo vyčlenilo 1,4 milionu, což postačí tak na provizorní oplocení," stěžuje si Janoušek.