- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za poslednich 5 let jsem souhlasil a podepsal jen jednu pokutu. Zbytek spravni rizeni a koukam, ze je to asi jedina cesta, jak moct dal ridit a nenechat se buzerovat.
Takže je lepší počkat rovnou na červenou a jet co to dá, bez bodů a bez pokuty!
Chápu jako prokazanou umyslnou jízdu na červenou pokud je uspane město a auta téměř popojiždí y f řve a svítí již několik vteřin a ještě to stihne nejméně 5 aut tzv. na žlutou.... Zde je to na flastr.... Představa, že při téměř plném autobusu (i stojící cestující) a já bych to měl zašlápnout, protože 30m před křižovatkou blikne žlutá mě děsí. Pokid budu brát v potaz, že může skočit žlutá a přizpůsobím jízdu... jedu max. 20km/h a po 5 křižovatkách naberu do 5', cestující budou jásat, protože cestou do školy, do práce nestihnou přestupy. Vidím tu realitu jak kamiony a autobusy pojedou městem 20km/h co kdyby žlutá.
Že idnes šíří desinformace jsem si už zvykl, ale takhle okaté tu ještě nebyly.
Žádná pokuta za jízdu na oranžovou nehrozí, ten kdo ji dostal to chtěl stihnout na oranžovou, ale už to nestihnul, takže to byla pokuta za jízdu na červenou, malý, ale docela zásadní rozdíl proti tomu, co nám tu tvrdí titulek.
Zpátky do autoškoly! Řidič je povinen zastavit už na žlutou, a pokuta za to skutečně hrozí a odebrání řidičáku taky. Ale to většina řidičů vůbec neví. Pročtěte si §70 odst. 2 zákona 361/2000 Sb.
za jízdu na oranžovou dát pokutu nemůžou, to by potom řidič dupnul náhle před křižovatkou na brzdu a je z toho hromadná havárie.
To je přesně výmluva většiny ridičů, co neumí ani řídít, ani neznají pravidla. Máte jet tak rychle abyste byl schopen zareagovat na dopravní situaci např. semafor. Dále řidiči mají dodržovat bezpečnou vzdálenost, aby dokázali včas reagovat na dopravní situaci. Pokud ani jedno není respektováno, pak hrozí nehody. Ve většině případů když blikne žlutá, tak řidiči nebrzdí, ani ti co jsou od semaforu daleko, ale naopak většina jich přidá, aby to ještě stihli. Kdyby semafor začal již na zelenou blikat jako uporornění, že následuje žlutá, jak tu někteří doporučují, tak by to stejně nic nevyřešilo, stejně by všichni zrychlovali už na tu zelenou jak šílení a na žlutou by se vesele jezdilo dál, protože přece nebudou čekat na semaforu.
a tak 98 v obci, to je na zabavení řidičáku. spíš by měl být nastaven limit na 60, ale víc rozhodně ne. jak potom zareagovat, když se stane nenadála událost, někdo vběhne na vozovku atd. To nemá šanci vykrýt a řítit se stovkou přes obec je prostě obecné ohrožení.
Ještě trošku záleží na tom, co za "obec" to bylo. Mezi barákama je to jednoznačně prasečina, pokud má obec posunuté cedule kilometr za poslední barák, protože tam je ještě jeden výjezd z pole, a policajti si na ten výjezd postaví oktávku s radarem, tak tam 80+ naměří skoro každému, než se hlídka objeví na Waze.
Kdo s tímhle výmyslem přišel je padlej na hlavu. Několikrát jsem projel křižovatku na oranžovou. Né že bych spěchal, ale nikdy nevíte, kdy vám ta oranžová padne. Takže další buzerace.
Máme na obchvate tri križovatky s odpočítavaním času, zelenou a červenou farbou číslic. Geniálna vec. Ale policajti tam moc pokút za jazdu na červenú (alebo oranžovú) nevyberú...
Jak mi můžou policisté zabavit ŘP, když ho od nového roku nemusím mít u sebe?
Zabavit je stejné, jako elektronicky zneplatnit.