- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
státní správa se dá změnit jen zjednodušením zákonů, protože objem práce a množství úředníků je daný zákony, a pokud je nikdo nezmění, tak žádné restrukturalizace nic nevyřeší. . mf dosti sleduje, kdy úřady čerpají peníze na projekty, a když vidí, že až koncem roku, tak usoudí, že je koncem roku čerpávají jen aby je vyčerpali, čili jich tolik nepotřebují, a na další rok jim peníze navíc nedá. mf se hospodařením státní správy nezabývá nijak sofistikovaně, ale zabývá se jím na základě podobných "ukazatelů".
Každý nohsled jmenovaný vládou trestně stíhaného premiéra je problém a je jedině dobře když je odejit.
Jsme v Čechách, myslíte,že budete vypadat dulezitejsi,když budete používat cizí výrazy? Je to ubohé !
No to že v článku pisatel plácá něco o jménu je druhotné. Důležitější je že se jeho agenda přesouvá z ministerstva vnitra přímo pod úřad vlády. A to mně naopak přijde naprosto správné.
Taky bych chtel mit dva roky na to abych nannecem pracoval...na tomto je videt jak zijou statni urednici zcela mimo realitu...
Teď jen tak přemýšlím, co by se stalo, kdyby těch 55 státních úředníků třeba rok nepřišlo do práce ? A asi správně tuším, že vůbec, vůbec nic.
Kultivace "vztahu mezi úředníkem zaměstnancem a úřadem zaměstnavatelem" byla evidentně z jeho pohledu nesmírně důležitá a prospěšná práce a asi očekával, že s tím nepůjde do žádné kontroverze a bude si tam válet šunky x dalších let. Naše úřady jsou prostě moloch.
Já bych od přístího superúředníka (když už proboha taková funkce musí existovat) očekával spíše kultivaci vztahu mezi Úřadem a občany k jejichž prospěchu by měla veřejná instituce fungovat. Protože jinak postrádá smyslu...
Zrovna tahle pozice mi vhodná k “válení šunek” nepřijde. Už proto, že musíte pracovat s věcmi, které se hluboce týkají osobních zájmů jiných úředníků a ti vám to dají sežrat.
Vztah mezi úředníkem a úřadem je naopak velmi důležité téma, jakmile pochopíte, o co jde. Těžko můžete očekávat zlepšování optimalizaci vztahů mezi úřadem a občanem, když máte na úřadech personál, který si tam dělá co chce a nemůžete to běžnými nástroji změnit. Takže tohle je první předpoklad. Zavedení pravidel a řádu, přinucení úředníků se podle nich chovat k občanům a mít jak to kontrolovat.
Pak totiž nebudeme muset žít v realitě, kde musí Veřejný ochránce práv vysvětlovat Úřadům práce a MPSV, že to oni jsou tam pro občany včetně nezaměstnaných a ne proto, aby je šikanovali z čistě formálních důvodů, jak se běžně děje.
I bych tomu věřil, že když po nich chtěl práci, tak ho takto sestřelili ... proti takovým výmyslům se těžko brání ...
Přesně tak. Státní úředníci jsou zvyklí na pohodičku v závětří. A jakékoliv změny zaběhnutých rituálů jsou nežádoucí. Ledaže by vedly k ještě větší flákačce.
Me by spíš zajímalo jak za dobu své funkce zestihlil a zlepšil státní aparat. Nejaky bosing je nepodstatny
Jediný superúředník je pro mě Ugo Fantozzi.
proto si má šéf vybírat své spolupracovníky sám, když mu je přidělí a dají jim moc, je zle. To je Hůrka a aktuálně i Křeček, kde to naštěstí dopadlo obráceně.